Českobudějovická skupina Oceán vykřesala z předchozího počinu "Ve smíru", co se dalo. Návrat skupiny byl přesto přijat rozpačitě, neboť pozici Petra Muka zastoupila Jitka Charvátová. Fanoušci se tak víceméně rozdělili na dva tábory - ty, co uznávají staré složení, a ty, kteří budou stát za seskupením v jakékoliv sestavě.
Deska "Ve smíru" je nadčasovou celistvou nahrávkou reflektující to nejlepší, co současná domácí elektronická hudba může nabídnout. Doběhnout toto album se zdá být prakticky nemožné. Skupina se přesto po dvouapůlletém období, které vyplnila koncertováním, odvážila navázat s nahrávkou "Femme Fatale".
Novinku uvedl singl "Koření", který si společně s druhou shalomskou ochutnávkou "A vyjdi ven" mohli poslechnout návštěvníci ostravského křtu desky. Vlažnější přijetí skladeb nebylo a není překvapivé, osudová žena totiž potřebuje čas, respektive více poslechů. Ty vás k ní ale posléze doslova připoutají. Stejně jako na předchůdci i zde se nachází spousta materiálu k věčnému objevování.
Album tradičně otevírá intro, které pozvolna přejde do skladby "Žádnej strom neroste do nebe". Její začátek možná pamětníkům připomene kultovní "Born Slippy" od britských Underworld, později se překlene do kousku se skutečným hitovým potenciálem. Oblíbený popěvek o-o-oh možná bude někoho iritovat pro svoji frekventovanost v populární hudbě, nicméně právě tento element jistě zafunguje při živých vystoupeních.
číst dále
Českobudějovická skupina Oceán vykřesala z předchozího počinu "Ve smíru", co se dalo. Návrat skupiny byl přesto přijat rozpačitě, neboť pozici Petra Muka zastoupila Jitka Charvátová. Fanoušci se tak víceméně rozdělili na dva tábory - ty, co uznávají staré složení, a ty, kteří budou stát za seskupením v jakékoliv sestavě.
Deska "Ve smíru" je nadčasovou celistvou nahrávkou reflektující to nejlepší, co současná domácí elektronická hudba může nabídnout. Doběhnout toto album se zdá být prakticky nemožné. Skupina se přesto po dvouapůlletém období, které vyplnila koncertováním, odvážila navázat s nahrávkou "Femme Fatale".
Novinku uvedl singl "Koření", který si společně s druhou shalomskou ochutnávkou "A vyjdi ven" mohli poslechnout návštěvníci ostravského křtu desky. Vlažnější přijetí skladeb nebylo a není překvapivé, osudová žena totiž potřebuje čas, respektive více poslechů. Ty vás k ní ale posléze doslova připoutají. Stejně jako na předchůdci i zde se nachází spousta materiálu k věčnému objevování.
Album tradičně otevírá intro, které pozvolna přejde do skladby "Žádnej strom neroste do nebe". Její začátek možná pamětníkům připomene kultovní "Born Slippy" od britských Underworld, později se překlene do kousku se skutečným hitovým potenciálem. Oblíbený popěvek o-o-oh možná bude někoho iritovat pro svoji frekventovanost v populární hudbě, nicméně právě tento element jistě zafunguje při živých vystoupeních.
Zmíněnou druhou písní na albu a rytmicky promyšlenou "Kříž a plán" ovšem zřejmě potenciální rádiové úspěchy končí. Většina nahrávky "Femme Fatale" se nese v potemnělé atmosféře, která nepůjde naproti povrchním posluchačům, ale naopak těm dumajícím, kteří rádi objevují. Tuto stránku alba nejlépe prezentuje stejnojmenná položka "Femme Fatale", "Loď zázraků" a závěrečná "Golem".
Členové skupiny Oceán vytvořili důstojného nástupce své předchozí desky. Nesnažili se kopírovat její postupy, a tak přišli s deskou odlišnou. Několik aspektů však zůstává při starém. "Femme Fatale" je opět výborně lemována magickým hlasem pěvecké múzy Jitky Charvátové, verši textového gurua Petra Honse a produkcí osvědčeného Armina Effenbergera. Při zrodu novinky ze sebe hudebníci i podruhé vydali možné maximum. Uvidíme, zda se právě tato řadová deska nakonec stane jejich osudovou.
10.07.2019 - 16:56 | Acid3P
Neni to vyslovene prúser. Súčasné zvuky mixované s temným synth popom znejú lepšie ako súčasná popová produkcia. Problematické sú len tie texty, pri ktorých som sa sem tam cítil trápne. Trošku sa odviazať, poexperimentovať a nespievať o láske a vidím tu istú nádej.