80 %
London Grammar - The Greatest Love
London Grammar se v duchu ambientních tónů, éterických a podmanivých vokálů a melancholických kytar vyžívají už přes deset let. Zpěv...
80 %
Xindl X - Fén X
Xindl X proto dostál názvu aktuální desky a jako bájný fénix vstal z popela. Album šťavnaté jak burčák ve vás po ochutnání pěkně...
80 %
David Gilmour - Luck and Strange
Ve světle všemi směry propíraných reunionů Oasis a Linkin Park začalo po sítích kolovat meme, které si z návratu obou kapel utahuje v...
60 %
Sia - Reasonable Woman
"Šestku! Vždyť jí dal šestku, tak to přece nemůže být až takový průšvih," řeknete si asi při pohledu na číslo, které se v tomto...
90 %
IAMX - Fault Lines²
"Tato alba popisují nesmírně důležité období sebepoznávání. Působí nejbrutálněji ze všeho, co jsem vytvořil. Jak zapadám do světa,...
90 %
Fontaines D.C. - Romance
Když se před deseti lety Fontaines D.C. dali dohromady, nikdo ještě netušil, snad ani oni sami, kam je osud zavede. Členy kapely už od samého...
07.08.2017 - 13:12 | Yack1
DE/Vision jsou nepokrytě inspirováni Depeche Mode, až téměř hraničící s vykrádáním. Mně jako fanoušku Depeche Mode se však poslouchají velice dobře. Hudba nezní nijak aktuálně. Porovnejte druhou skladbu, "Essence", z tohoto alba, vzniklého v roce 2016 a "Precious" z alba Playing Angel od Depeche Mode z roku 2005. Ty samé rejstříky syntezátorů, v určitých chvílích téměř totožná melodie a téměř totožný hlas Dave Gahana a Steffena Ketha. Přesto tam mají spoustu vlastních aranžerských nápadů. Steffen Keth dává do výkonu stejnou naléhavost a temnost jako Dave Gahan, ani německý přízvuk není téměř nikde znatelný, jako byl v začátcích DE/Vision. Některé skladby však zní až příliš popově, skoro jako Erasure ("Where's the Light?"). A výlet do časových hlubin ještě není u konce. Skladba "Synchronize"dokonce zní místy jako DM z období Music for the Masses. Pomalá "Prisoner" mi zase evokuje "Condemnation" Stále se mám pocit toho vykrádání DM a to se mi mísí s pocity, že mě to baví a dobře se poslouchá. Prostě rozporuplné pocity. Kdybych tohle album slyšel někdy před 10-15 lety, byl bych z toho hotový. Ale takhle fakt nevím. 20% za nefalšované kopírování DM, nebo 80% za dobře zaranžované a zajímavé synthrockové album?