Představuji si přetěžkou volbu Tonyho Curtise ve fyzičnem jiskřící frašce Nedělejte zmatek. Zadeček volnomyšlenkářky Sharon Tate alias Malibu nebo laní pohled nevěrnice Laury v podání Claudie Cardinale? A místo The Byrds mu k tomu klidně mohlo hrát v podstatě cokoliv z nové, celkově třetí desky Allah-Las, podivuhodně křísících retro sound.
Chraň Bůh, abych to myslela jako urážku. Kalifornským sluncem i melancholií zalitá deska Calico Review je navýsost povedená sebejistá záležitost čerpající z šedesátkové a sedmdesátkové hudební tradice amerického západního pobřeží. Nutně evokuje kapely jako Love, The Seeds, The Flying Burrito Brothers či 13th Floor Elevators, ale ani v nejmenším nezavání touhou je kopírovat.
Obrazy plující hlavou při poslechu dvanácti písní zhuštěných do pětatřiceti minut lehce rozmazal horký vzduch a barvy tlumené palety neuchopitelně podtrhují nostalgii servírovanou jako ten nejpřirozenější pocit na světě. Fakt, že Allah-Las dali dohromady tuhle dokonalou desku v několik desetiletí nepoužívaném losangeleském studiu Valentine Recordings, kde The Beach Boys nahráli legendární Pet Sounds, vám najednou připadá samozřejmý. Stejně jako použití oprášených starých mašinek v touze po dosažení vintage zvuku.
Když basák Spencer Dunham vykládá o své zálibě v obnošených tričkách, kterými ho obdarovávají přátelé, a v rozhovoru pro portugalský Canal 180 se pak všichni houfně trumfují, co že je největším klenotem společné... číst dále
Představuji si přetěžkou volbu Tonyho Curtise ve fyzičnem jiskřící frašce Nedělejte zmatek. Zadeček volnomyšlenkářky Sharon Tate alias Malibu nebo laní pohled nevěrnice Laury v podání Claudie Cardinale? A místo The Byrds mu k tomu klidně mohlo hrát v podstatě cokoliv z nové, celkově třetí desky Allah-Las, podivuhodně křísících retro sound.
Chraň Bůh, abych to myslela jako urážku. Kalifornským sluncem i melancholií zalitá deska Calico Review je navýsost povedená sebejistá záležitost čerpající z šedesátkové a sedmdesátkové hudební tradice amerického západního pobřeží. Nutně evokuje kapely jako Love, The Seeds, The Flying Burrito Brothers či 13th Floor Elevators, ale ani v nejmenším nezavání touhou je kopírovat.
Obrazy plující hlavou při poslechu dvanácti písní zhuštěných do pětatřiceti minut lehce rozmazal horký vzduch a barvy tlumené palety neuchopitelně podtrhují nostalgii servírovanou jako ten nejpřirozenější pocit na světě. Fakt, že Allah-Las dali dohromady tuhle dokonalou desku v několik desetiletí nepoužívaném losangeleském studiu Valentine Recordings, kde The Beach Boys nahráli legendární Pet Sounds, vám najednou připadá samozřejmý. Stejně jako použití oprášených starých mašinek v touze po dosažení vintage zvuku.
Když basák Spencer Dunham vykládá o své zálibě v obnošených tričkách, kterými ho obdarovávají přátelé, a v rozhovoru pro portugalský Canal 180 se pak všichni houfně trumfují, co že je největším klenotem společné sbírky desek, nedivíte se ani jejich další aktivitě. Spolu s šesti přáteli vysílají Allah-Las do světa (už více než 230 týdnů) zhruba půlhodinový podcast písní namixovaných prostřednictvím internetového rádia reverberationradio.com. Výběr je to úctyhodně objemný i objevný a nástrahy pochmurného podzimu s ním překonáte s tajnosnubným úsměvem Mony Lisy, o které Allah-Las pějí ve Famous Phone Figure. Mazzy Star tu tančí vedle brazilské šedesátkové samby, tropicália objímá Davida Crosbyho, hravá Soul Sauce od Cala Tjadera svádí Jesus and Mary Chain a na všechno poklidně dohlíží Lee Hazlewood.
Tihle milovníci hudby jsou živoucím důkazem toho, že promýšlení a poctivé naposlouchávání oblíbených vinylů se na výsledku může projevit až překvapivou lehkostí. Už od úvodní písně Strange Heat totiž Calico Review zní jako vybledlé vzpomínky, které sice s jistotou nepatří vám, ale jejich povědomost je okouzlující.
Recenze vyšla v časopise Full Moon #66.
Komentáře