80 %
50m znak - Nadechnout se
Ten název, "Nadechnout se", se pro jednou zase trefil. Najdeme v něm totiž nejen přání, ale i spoustu naděje - a přesně tím se desítka...
90 %
Monika Načeva - Jdem temným dnem
Egon Bondy a po jednom textu Pavla Zajíčka, Ivana Blatného, Vladimíry Čerepkové, Věry Jirousové, Jana Hanče, Šárky Smazalové a Milana...
80 %
Aleš Brichta - Výlet do bájí (3CD)
Aleše Brichty - ten vyšel pod názvem "Dívka s perlami ve vlasech" už před takřka čtvrtstoletím. Obsahoval tehdy z drtivé většiny...
70 %
Ravenoir - Nocturne
Ravenoir dostává do popředí.
Přebal budiž nápovědou. V roce 2024 mizí infernální motivy a nahradil jej prostý temně modrý samet...
90 %
Autumnist - Anatomy Of Shadows
rozjet do několika tracků naráz. Základ "Anatomy Of Shadows" vznikal ještě před covidovou prolukou, kdy tyto rozpracované prvotní náčrty...
Festival Dobršská brána – brána do světa hudby si od svého prvního ročníku klade za cíl představit muzikanty, kteří jsou ve své tvorbě otevřeni mnoha různým vlivům a spojují v ní hudbu lidovou s jazzem a komorní hudbou. Motto "Brána do světa hudby" naznačuje, že hudbu nemá smysl rozdělovat na nějaké styly.
Festival též navazuje na historické tradice místa, kdy Dobrš byla kulturním a společenským centrem regionu, oživuje tradici hudebních produkcí v 60. a 70. letech minulého století, kdy sál hostince "U Dražných" byl centrem hudební produkce neoficiálního proudu, ideově a politicky tehdy nežádoucího.
Festival zapadá do celosvětového trendu hledání nových souvislostí mezi tradiční, klasickou a soudobou hudbou a vytváří tak svým charakterem jedinečnou hudební událost, která by na české hudební scéně těžko našla srovnání. Festival současně dává nový impulz k setkávání světových hudebníků a českého publika na místě pro mnohé návštěvníky netradičním, přesto s dlouhou tradicí a to také hudební, přesto však mimo tradiční české metropole. Důkazem skutečnosti, že zaměření festivalu bylo vykročení tím správným směrem je úspěch předchozích pěti ročníků, podpořený hudebními ohlasy ze strany publika a recenzemi hudebních kritiků, na kterém se v průběhu dvou dnů posluchačům představili interpreti z Francie, Německa, Slovenska, Litvy, Polska a ČR. Proběhla tak akce se vskutku evropským přesahem.