Americká alternativní formace Gossip je na scéně kolem třinácti let. Do širšího povědomí hudební veřejnosti se Beth Ditto (zpěv), Hannah Billie (bicí) a Brace Paine (kytara, baskytara) však dostali až v roce 2006 se třetím studiovým albem "Standing In The Way Of Control" a hlavně pak titulní písní věnovanou všem, kteří usilovali o registrované partnerství v USA. Hudební svět byl hned o jednu ikonu bohatší, a to v podobě Beth Ditto, vždy aktivně bojující nejenom za své kontroverzní názory, ale i za svá kila.
Na minulé desce "Music For Men" se jí a jejím spoluhráčům tah s producentem Rickem Rubinem mimořádné povedl - nemohlo se stát, že byste ke Gossip byli lhostejní a zároveň se prohlašovali za znalce aktuální scény. V případě páté řadovky se rozhodli vsadit na Briana Higginse, osobu podepsanou pod alby Sugababes, Girls Aloud nebo Kylie Minogue, zakladatele produkčního a skladatelského týmu Xenomania.
Jako první singl byla vybrána skladba "Perfect World". Byl to popík, ale byly tam pořád ještě kytary. Bylo to chytlavé, byla tam všechna ta melodičnost, kterou nás Gossip očarovali už v minulosti. Mělo to nějakou duši, jestli víte, co tím myslím, a dokázalo to člověka oslovit. "Perfect World" byla léčka. "A Joyful Noise", jak zní titul nové desky formace, je pop se vším všudy. Pop, který by se tak strašně rád chtěl dostat do rádia. Jasně, předešlá nahrávka nás na posun tímto směrem nejspíše už připravila. Sólové eponymní EP Ditto taky napovídalo... číst dále
Americká alternativní formace Gossip je na scéně kolem třinácti let. Do širšího povědomí hudební veřejnosti se Beth Ditto (zpěv), Hannah Billie (bicí) a Brace Paine (kytara, baskytara) však dostali až v roce 2006 se třetím studiovým albem "Standing In The Way Of Control" a hlavně pak titulní písní věnovanou všem, kteří usilovali o registrované partnerství v USA. Hudební svět byl hned o jednu ikonu bohatší, a to v podobě Beth Ditto, vždy aktivně bojující nejenom za své kontroverzní názory, ale i za svá kila.
Na minulé desce "Music For Men" se jí a jejím spoluhráčům tah s producentem Rickem Rubinem mimořádné povedl - nemohlo se stát, že byste ke Gossip byli lhostejní a zároveň se prohlašovali za znalce aktuální scény. V případě páté řadovky se rozhodli vsadit na Briana Higginse, osobu podepsanou pod alby Sugababes, Girls Aloud nebo Kylie Minogue, zakladatele produkčního a skladatelského týmu Xenomania.
Jako první singl byla vybrána skladba "Perfect World". Byl to popík, ale byly tam pořád ještě kytary. Bylo to chytlavé, byla tam všechna ta melodičnost, kterou nás Gossip očarovali už v minulosti. Mělo to nějakou duši, jestli víte, co tím myslím, a dokázalo to člověka oslovit. "Perfect World" byla léčka. "A Joyful Noise", jak zní titul nové desky formace, je pop se vším všudy. Pop, který by se tak strašně rád chtěl dostat do rádia. Jasně, předešlá nahrávka nás na posun tímto směrem nejspíše už připravila. Sólové eponymní EP Ditto taky napovídalo leccos. Ale abychom si rozuměli, chyba není v žánru, chyba je ve špatně zvládnutém žánru.
Joyful v názvu desky musí být nějaký špatný vtip. "A Joyful Noise" není zábavné album. Až na pár světlých výjimek tu nejsou žádné výrazné momenty, které by se posluchači chtěly zařezat hluboko pod kůži. Drzost a umíněnost, s jakou nám kapela svůj aktuální směr a svůj aktuální postoj prezentuje, si sice zaslouží obdiv, ale absence jakýchkoliv ambicí je spíš k breku. Většina skladeb se plácá v průměrnosti, nevýrazných melodiích, nezapamatovatelných refrénech a neochotě být i něčím víc než jen tím podobným, co jsme už kdysi slyšeli u Madonny, Ace Of Base nebo i té Ditto proklamované Abby. V podstatě si doplňte jakoukoliv jinou skupinu, která si v tomhle disco-popu dost frčí.
Světlými výjimkami je například již zmiňovaná "Perfect World", "Move In The Right Direction", snad jediná skutečně radostná stopa na desce, nebo diskotéková "Get A Job", když opomeneme její poněkud úsměvné morální kárání: "Kdo tě zaměstná, když nemáš žádnou praxi?" které byste očekávali spíš z úst vašich rodičů než zrovna od vašeho idola Ditto. Ta samozřejmě i v případě nové desky srší charismatem a nic z její aury nevymizelo. Sázet však jen na pěvecký projev a kult osobnosti frontwoman zkrátka nestačí a "A Joyful Noise" je toho jasným příkladem.
Touto negativní kritikou nehodlám nad Gossip vznášet žádné definitivní závěry a verdikty. Není proč nad nimi lámat hůl; jejich první a určitě ani poslední deska to není, každý interpret má ve své kariéře i slabší chvilky. Je mi jedno, že se Gossip vydali na tuhle pohodlnou, mainstreamem dlážděnou cestu. Dokážu taky přežít, že v jejich hudbě teď slyšíte všechno jen ne je. V otvíráku "Melody Emergency" Ditto zpívá něco v tom smyslu: "Tak nejsi rocker, no a co?" Odpovídám: "No a nic." Na páté řadovce "A Joyful Noise" se jim jejich záměr zkrátka jen nevydařil, to je celé.
21.01.2013 - 11:13 | Vanillier
Po 3 letech od vydání světově úspěšného alba Music for Men přišla trojice alternativních umělců s novou deskou, na které se podílelo mnoho hudebních pomocníků. Produkci alba si vzal na starost britský producent Brian Higgings, který mimo jiné pracoval na albech popových interpretů jako jsou Sugababes, Cher, Kylie Minogue, Texas, Pet Shop Boys, Gabriela Cilmi nebo nového "boybandu" The Wanted. Jeho hudební styl se nachází někde mezi elektrem, popem, new wave, dance a rave. Svůj styl tedy samozřejmě otiskl do alba A Joyful Noise, takže The Gossip už nejsou ryzí alternativa, ale otevřeli se širšímu spektru posluchačů díky zakomponování tanečních prvků typických pro dnešní mainstream. Kapela si ale samozřejmě zanechává svou půvabnou indie tvářičku, které ale tak nějak chybí to decentní punkové kouzlo.
Úvodní píseň Melody Emergency je taková, jako bychom od skupiny asi očekávali - s důraznou melodií, výraznými kytarovými riffy a údernou náladou.
Jakmile ale začne druhý track, přemýšlíte, jestli se náhodou nespletli a nenahráli tam omylem jinou kapelu. Perfect World je totiž pomalejší dance písnička, za kterou by se nemusela vůbec stydět žádná komerční diskotéka.
Za nejzajímavější počin desky považuji housovou Get Lost, která náladu načerpala z omamných 90. let.
Víceméně celé album jsou The Gossip jak je známe z Music for Men, ale tentokrát oblečení do disco - popového outfitu. Bohužel ale albu chybí zábavnější kompozice, celá deska ani jednotlivé písně moc negradují, a tak zůstávají na jedné pohodové úrovni, která ale ovšem může za chvíli začít nudit.