Server Resident Advisor kdysi zavedl rubriku My Favourite DJ, ve které o svých oblíbencích z řad djů mluvili lidé, kteří se djingu sami věnují. Angličtina zná dokonce termín „DJ's DJ‟, kterým se označují právě ti djové, jejichž umění promlouvá zvláštním jazykem k ostatním djům. K autorovi našeho aktuálního podcastu toto označení dokonale sedí - jeho nick možná nepatří mezi nejznámější, zasvěcenci ale vědí, že je Ark3r jedním z našich nejlepších houseových selektorů.
Ve svém repertoáru má ale Ark3r (vlastním jménem Vojtěch Antoš, jinak člen soundsystému SwampSounD) stylů mnohem víc. Začínal jako drum'n'bassový dj, postupně se přeorientoval na rovnější žánry. Se svou sedmnáctiletou zkušeností za gramofony patří Antoš k veteránům djského řemesla. Za tu dobu hrál ve všech myslitelných klubech a barech hlavního města, odkud pochází. Jako správný srdcař podotýká, že má ke všem místům, kde vystupuje, nějaký osobní vztah.
Ark3r patří k djům, kteří jsou sami aktivní i v pořádání parties. Konkrétně se jedná o série BE AT: v klubu Chapeau Rouge a Ana.Lock v Crossu. Příští rok chystá rozjet novou sérii Origami, která bude oživovat dosud neobjevená místa Prahy. Pro návštěvníky by měly být tyto akce interaktivní, prý „ať se cítí více součástí a hlavně [ať se] odfiltrují lidi, co nevědí, na co jdou‟.
Do naší série přispěl Ark3r krátce poté, co se podobného úkolu zhostil i pro server CLCK. Máte tak jedinečnou možnost srovnat dva sety jednoho autora, které vznikaly za prakticky identických podmínek. Tracklist byste tentokrát hledali marně - míchalo se z vinylů a i když Ark3r v rozhovoru tvrdí, že „podcasty nahráváš hlavou‟, hrála při jeho vzniku přece jen velkou roli intuice.
Představ nám blíž svůj podcast. Proč zní zrovna tak, jak zní?
Nerad se držím jedné linky. Preferuji, když můžu měnit rychlost a náladu po každém tracku a představit tak více poloh taneční elektronické hudby - zvlášť když jde o podcasty. Nahrávané je to na setupu dvou gramofonů Technics SL-1210 a mixáku Rane TTM-57 mkII.
Jak se liší příprava studiového mixu od živého setu v klubu?
Největší a nejdůležitější rozdíl je ten, že podcasty nahráváš hlavou, zatímco v klubu hraješ tělem a moc nad tím nepřemýšlíš. Vytáhneš track a automaticky víš, že to bude nejlepší. Atmosféra, síla soundsystému... To všechno se k tomu přidá a hned je mejdan jak víno.
Pojďme se podívat trochu do historie. Jaké akce, případně nějaké jiné zážitky, byly pro tvůj hudební vývoj zásadní?
Pro mě byl zásadní společný pokoj s bratrem a první internetové připojení od Datel Kabelu. To už ten internet za něco stál a člověk tahla, tahal a tahal a nemusel se bát, že provolá majlant. Bratr do mě hustil dost kvalitní hudbu - rave, detroit techno, hip-hop, elektroniku, IDM, ambient... Z živé hudby to byl hodně punk, rock, metal, ale třeba i hardcore. To už jsem moc nemusel, neměl jsem ale moc na výběr. Zcela zásadní pro mě byly dvě věci: CzechTek a Aphex Twin. Warp Records jsou pro mě pořád strop!
Dřív sis říkal Ark. Proč sis tenhle nick změnil na Ark3ra?
Nick Ark používám od dob, kdy jsem se zajímal o graffiti a potřeboval jsem jméno, které se mi bude dobře psát. S příchodem internetu jsem ten nick používal k chatování přes IRC (modří vědí). Pokud už tam nějaký Ark náhodou byl, používal jsem verzi s „3r‟, dohromady tedy Arker.
Tenkrát těch Arků na světě moc nebylo, snad jenom v Japonsku to bylo docela oblíbené. Postupem času se ale lidí s tím nickem bylo čím dál tím víc, proto se ze mě znovu stal Ark3r. Faktem je, že Google je k téhle variantě dost nakloněný. Z internetové komunity a mých přátel mi stejně nikdo něřekne jinak než Ark, to už mi nikdo neodpáře.
Co tě čeká ve zbytku roku, případně dál do budoucna?
Nejvíc se těším na svoje hraní v zahraničí. 22. prosince jedu hrát do klubu Ritter Butzke v Berlíně. Na konci ledna mě čeká Rumunsko, kde hraju v Devě a Temešváru. Potom čekám na potvrzení vystoupení v Polsku a ve Francii - tam mě čeká Paříž a hraní pod Mont Blankem. Nedávno jsem taky dostal pozvání na Slovensko, kde jsem dlouho nebyl. Konkrétně to bude Bratislava.
Jaké české DJe, kapely nebo projekty bys doporučil sledovat?
Tak to asi Paul Day, Martin Štangl a Václav Frič.