Slovenský producent Samuel Štefanec se stal jedním z objevů loňského roku. Má to dokonce potvrzené i oficiálně - projekt Bulp, který tvoří se svojí sestrou Janou, získal cenu Radio-Head Award právě v kategorii Objev roku. Stačilo k tomu jediné EP, které sourozenci Štefancovi vydali v září 2015. Pětiskladbové EP Endian je poučené trendy „organické elektronicky“ reprezentované jmény jako Moderat, James Holden nebo Mount Kimbie, zároveň je v něm ale něco ze středoevropské melancholické melodičnosti.
Českému publiku se Bulp dosud koncertně představili jen dvakrát - loni v září hráli spolu s projektem Panáčik v brněnském Kabinetu múz a o měsíc později předskakovali v Akropoli rakouským HVOB. Další šance se naskytne v sobotu 25.6., kdy sourozenci Štefancovi vystoupí v rámci festivalu United Islands v pražské Meetfactory. Při té příležitosti pro nás Samuel Štefanec připravil následující podcast, ve kterém odkrývá své inspirační zdroje v rozpětí od IDM přes alternativní hip-hop až po zmíněnou organickou elektroniku. Více už v následujícím rozhovoru:
Představ nám svůj podcast! Proč zní zrovna tak, jak zní?
Chcel som spraviť prierez štýlmi hudby, ktoré ma najviac ovplyvňujú pri tvorbe. Podcast tak nie je výrazovo jednotný, ale mieša v sebe tempovo a náladovo odlišné tracky.
Uplynulý rok byl pro projekt Bulp hodně úspěšný. Existoval z vašeho pohledu nějaký moment, který věci výrazně pohnul dopředu, nebo se to všechno dělo postupně?
Prvý taký moment bola ponuka od labelu vydať EP. To ma tvorivo veľmi naštartovalo k dokončeniu vtedy nových vecí. EP následne pritiahlo určitú pozornosť, ktorá sa výrazne zvýšila po obdržaní ceny Radio_Head Award. Moja tvorba sa dlhodobo vyvíjala a stále sa vyvíja, ale čo sa týka pozornosti širšej verejnosti, tak tá za posledný rok narástla neuveriteľným tempom.
Uvažovali jste někdy o tom, na jakou úroveň byste svůj projekt rádi dostali? Předpokládám, že v tuhle chvíli je pro vás Bulp spíše koníček. Dovedete si představit, že byste se jednou hudou živili?
Momentálne si nevieme predstaviť hudbu ako full-time záležitosť. Určite ale nechceme poľaviť a pokiaľ by k tomu nakoniec rokmi prišlo, tak by to bol splnený sen.
Patříte do stáje Deadred Records. Jakou roli hraje ve vašem raketovém startu právě tenhle label? Přijde mi, že tam v pozadí musí nějaká pečlivá manažerská práce určitě být.
Deadred je na slovenskej scéne už dlhšiu dobu a majiteľ labelu Martin Turzík sa vie dobre orientovať v tejto oblasti. Veci, ktoré vydávajú považujem za kvalitnú hudbu a preto som bol veľmi poctený, keď ma oslovil s návrhom, či by som u nich nechcel vydať titul. Publicite taktiež pomohol aj fakt, že Deadred Records je sesterským vydavateľstvom pražského Starcastic Records, čím sa naša tvorba dostala rýchlo aj do Českej republiky a napríklad ponuky hrať v zahraničí tak prichádzali veľmi skoro.
Jaké to je hrát v kapele s vlastní sestrou, ještě ke všemu starší?
Nemyslím si, že je to nejak zvlášť odlišné. Sme síce veľmi rôzne povahy a tak, ako sa vieme navzájom podržať, tak sa vieme aj nepekne pohádať. Vek v tomto nerozhoduje. Každopádne ale tým, že sme spolu vyrastali, máme na veľa vecí podobné cítenie a táto vlastnosť je najdôležitejšia pre fungovanie dua, alebo akejkoľvek kapely.
Co vás čeká ve zbytku roku a dál do budoucna?
Najbližšie to je koncertne nabité leto a dúfame, že viac času na dokončenie nových skladieb, ktoré už naberajú svoju finálnu podobu.
Tracklist:
Lorn: Weigh Me Down (Illum Sphere Remix) (Ninja Tune)
Throwing Snow: Elixir (Houndstooth)
Jacques Greene: Arrow (feat. Koreless) (Vase)
Floating Points: K&G Beat (Planet Mu)
James Holden: Renata (Border Community)
Mount Kimbie: Sullen Ground (Warp Records)
Autumnist: A Distant Speck (Stratasoul Remix) (Deadred Records/Starcastic)
Nicola Cruz: Colibria (ZZ Records)
Flying Lotus: Camel (Warp Records)
Nicolas Jaar: Specters Of The Future (Circus Company)
Mark Pritchard: Beautiful People (feat. Thom Yorke) (Warp Records)
Koreless: Sun (Young Turks)