Představovat pražskou partu Endless Illusion by asi bylo nošení sov do Atén, takže jenom stručně: z někdejšího blogu o architektuře, výtvarném umění a dalších příbuzných tématech se postupně vyčlenila hudební část. Tu tvoří dvojice djů Layup a Raphael Kosmos, kteří šíří od roku 2013 evangelium klubové taneční hudby prostřednictvím vlastního labelu a také parties, které pořádají mj. ve spolupráci s kolektivem RARE.
Náš podcast vychází při příležitosti vystoupení Endless Illusion na prvním ročníku Cross Festivalu, který se koná v areálu bývalého dolu Schoeller v Libušíně u Kladna. Obsahem mixu je pro tuto partu typická směs techna a acid houseu, o přesné žánrové vymezení ale v případě dvojice Layup a Raphael Kosmos nikdy nešlo. Důležitější je pro ně groove, který jsou se zápalem skutečných cratediggerů najít i na těch nejneobvyklejších místech.
Představte nám svůj podcast. Kdo se na něm podílel a proč zní zrovna tak, jak zní?
Podcast jsme nahrávali společně (Layup a R-Kosmos) coby Endless Illusion. Chtěli jsme nahrát víc taneční, syrovou věc, vzhledem k tomu, že jde o warm-up mix Cross Festivalu.
Těžiště vaší činnosti leží ve vydávání vinylů. Máte nějaký ediční plán nebo vydáváte věci postupně tak, jak vám přijdou pod ruku?
Rozhodně postupně tak, jak se seznamujeme s lidma z branže a jak se dostáváme k různým umělcům. Ani trochu z toho nechceme dělat firmu, je to přirozený organismus. Supportujeme nová jména, snažíme se hledat svěží hudbu. Trh je ale nemilosrdný a jednou za čas musíš upsat nějaké větší jméno.
Dřív jste hudbu vydávali pouze digitálně. Bylo těžké odhodlat se ke vstupu na trh s vinyly?
Ani ne, je to jen otázka peněz a kontaktů. Jakmile do toho jednou pronikneš, pochopíš principy a jedeš. Nikdy jsme nechtěli mít jen digitální label, už vzhledem k tomu, že si sami celoživotně kupujeme desky.
Vaše releasy jsou zastoupeny v nabídce řady zajímavých zahraničních obchodů. Jak těžké je do jejich sítě proniknout?
Je to pouze o distribuci. My jsme měli štěstí a první desku vyprodali za dva týdny, dnes není k sehnání a lidé nám o ní píšou. To byl spouštěcí motor a motivační faktor pro naší současnou distribuci z Holandska. Oni ti zařídí prodejní místa ale promo za tebe nikdo neudělá a to je to, co prodává.
Tradiční otázka, která na tomto místě pravidelně zaznívá: jak je na tom podle vás v současné době česká taneční scéna?
Poměrně dobře, respektivě lépe než před pěti rokama. Akorát není moc rozmanitá, lidé mají tendence následovat trendy a často nejdou do hloubky, ale je to OK, nemáme si úplně na co stěžovat. Světový artists si tu podávají dveře víkend co víkend. Bohužel trh s deskama je stále na bodu nula, 99,9% releasů prodáme venku.
Co vás čeká v následujících měsících a dál v budoucnu?
Další desky, parties, expanze.
Tracklist:
Deviere: Takara (Bio Rhythm)
Steve Summers: Shake The House (Clone Jack For Daze)
Vernon Felicity: Defender (Delft)
???
The Groupies: The Groupies Are Insane (Baltermore)
Mitchell Goor: The Self Destructive (MRT)
Dean Grenier: Cascade (OMNIDISC)
Gene Hunt: Drive Yourself Nuts (Dust Traxx)
Kord And Nebula: Version One (Take Two) (Börft Records)
Acid Square Dance: Cassian (Macadam Mambo)
Andreas Gehm: What's On Ur Mind (Mathematics Recordings)
VC-118A: Vapor (Radio Matrix)
Mesak: Romu (Mono Junk remix) (Klakson)
Sem: Red Dragon (Electron Industries)
Anopolis: Anopolis 16 (Lower Parts)
Shawn O'Sullivan: Crisis (The Corner)
Karamika: Ton 15 (Neubau)
Klaus Schulze: Echoes Of Time (Revisited Rec.)