Throbbing Gristle

Throbbing Gristle

Britští Throbbing Gristle znamenají pro druhou polovinu sedmdesátých let přibližně totéž co Velvet Underground pro konec let šedesátých. V době zániku rockových dinosaurů a nástupu punku a nové vlny, tedy žánrů, které navzdory všemu nihilismu výrazně těžily z hudby padesátých a šedesátých let, přišli s tvorbou, která zcela rezignovala na typické rockové propriety a přibrala do hry prvky hluku, elektroniky, do-it-yourself a výdobytků předválečné avantgardy a experimentálního a psychedelického umění let pozdějších.

Na počátku bylo umělecké sdružení COUM Transmissions, jemuž jeho skandální performance a happeningy vysloužily označení „bořitelé civilizace“ – jak skupinu tehdy označil jistý poslanec britského parlamentu. Z proměnlivého kolektivu kolem roku 1975 vykrystalizovala čtveřice, která se rozhodla přenést aktivity COUM na rockovou půdu. Duchovního otce Genesise P-Orridge doplňovala Cosey Fanny Tutti a dvojice konstruktérů a hráčů na elektronické nástroje Peter Christopherson a Chris Carter.

Přístup Throbbing Gristle byl od začátku konceptuální. Své rané nahrávky označovali za výroční zprávy, mašinérii pop music srovnávali s koncentračním táborem / továrnou na smrt a alba vydávali na vlastní značce Industrial Records, jejíž název byl odvozen ze sloganu spřízněného umělce Monteho Cazazzy „industrial music for industrial people“. Na třetí „výroční zprávě“ najdeme kromě obligátních hlukových kusů plných zdeformované elektroniky, páskových koláží a nehudebnické hry na baskytaru, housle a trumpetu i starší hit United zrychlený tak, že trvá šestnáct vteřin a skladbu sestavenou z výhrůžek smrtí nahraných na záznamník skupiny.

Pozdější výlety do světa disca a easy listeningu (vynikající album 20 Jazz Funk Greats) a nahrávání alba před publikem pozvaným do studia zněly mnohem hudebněji, přesto byli Throbbing Gristle i nadále něčím, co ve své době téměř nemělo obdobu. Nejslavnější industriální kapely, které vznikly na přelomu sedmé a osmé dekády (Einstürzende Neubauten, Test Department, Laibach, SPK), totiž zněly každá úplně jinak.

Když Throbbing Gristle v roce 1981 ohlásili "konec mise", zdálo se to být definitivní. Všichni čtyři členové rozjeli vlastní úspěšné projekty – duo Chris & Cosey, Coil (Christopherson), Psychic TV (Genesis P-Orridge) – a Throbbing Gristle vstoupili do říše legend. V novém tisíciletí se ale probudili k životu prvotřídními alby TG Now a Part Two: The Endless Not. Obě kolekce jsou neobyčejně chytlavé, bez ostrých hran, a zúročují to, co jednotliví členové TG získali a rozvíjeli na svých oddělených cestách. Throbbing Gristle třetího tisíciletí se nesnaží navazovat tam, kde skončili na počátku osmdesátých let, a vydávají se zcela novými, současnými cestami.

Industrial,Dark ambient,Post industrial,Film soundtrack,Electronic,Minimal synth

Žánr: Industrial Dark ambient Post industrial Film soundtrack Electronic Minimal synth

Web: http://www.throbbing-gristle.com

LastFM: https://www.last.fm/music/Throbbing+Gristle

Carter Tutti,Chris Carter,Coil,Cosey Fanni Tutti,COUM Transmissions,Genesis P-Orridge,London (uk),Peter Christopherson,Psychic TV,Throbbing Gristle,United Kingdom

Tagy: Carter Tutti Chris Carter Coil Cosey Fanni Tutti COUM Transmissions Genesis P-Orridge London (uk) Peter Christopherson Psychic TV Throbbing Gristle United Kingdom

Komentáře

Nenalezeny žádné komentáře

fanoušci umělce

Viděno živě

Staňte se prvním, kdo umělce viděl živě
line

na xplaylistu najdete

line

127840 alb

27551 kapel

13703 komentářů

4305 recenzí

11945 uživatelů

Recenze

line

Crash! Boom! Bang! (reedice 2024) 80 %

Roxette - Crash! Boom! Bang! (reedice 2024)

Per Gessle jméno nové zpěvačky, která se postaví za mikrofon Roxette po předčasně zesnulé Marii Fredriksson. Lena Philipsson reprezentovala...

The Night 80 %

Saint Etienne - The Night

Středobodem nahrávek Saint Etienne vždy byl (a nejspíš bude) jejich milovaný Londýn. Svým způsobem mu věnovali svou celou tvůrčí...

Písně ze dvora krále Magora 90 %

Karel Vepřek - Písně ze dvora krále Magora

Karel Vepřek sáhl po textech Svatopluka Karáska, úvodní skladba "Velryby" vznikla na základě básně francouzského symbolisty Paula Forta (v...

Soul Retrieval 90 %

Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip - Soul Retrieval

"Temple of Serenity, se totiž Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip vydali, v rámci, řekněme, zaběhnutého stylu, na cestu experimentování....

Nadechnout se 80 %

50m znak - Nadechnout se

Ten název, "Nadechnout se", se pro jednou zase trefil. Najdeme v něm totiž nejen přání, ale i spoustu naděje - a přesně tím se desítka...

Jdem temným dnem 90 %

Monika Načeva - Jdem temným dnem

Egon Bondy a po jednom textu Pavla Zajíčka, Ivana Blatného, Vladimíry Čerepkové, Věry Jirousové, Jana Hanče, Šárky Smazalové a Milana...

line
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace