Tomáš Vtípil - Do Not Eat – Throw Away

Do Not Eat – Throw Away

Tracklist

  • 1. do
  • 2. not
  • 3. eat
  • 4. -
  • 5. throw
  • 6. away

Průměr hodnocení

86.67 %
9 1 10 9
Vaše hodnocení: žádné

Poslední hodnocení

80 %
100 %

80 %
70 %

90 %
100 %

90 %
90 %

80 %

Tomáš Vtípil se pohybuje na hudební scéně už nějaký ten rok. Bez map, instrukcí a stahující smyčky jasně daných pravidel spotřební sféry. Svérázně, jistě a zatraceně kreativně. Podle srdce, chuti a touhy poznávat. S nadšením a sebevražednou otevřeností. Mimo formálnost žánrových škatulek, bez předsudků vůči použitým nástrojům, bez tolik rozšířené cesty kompromisů mezi ideou a výsledkem - naplno, na hraně a pro jedinečnost okamžiku.

Živě pro koncerty je tahle cesta samozřejmost. Nebo by alespoň měla být. Ale Tomáš Vtípil tuto vizi chtěl dostat i na album. Což už samo o sobě je dlouhý a těžký proces. Nemilosrdné likvidace všeho nehodícho se jsou samozřejmostí. Oživování betonu zatracenou noční dřinou i darem shora. Finanční propadák zajištěný. Vrytí do mozků nevyhnutelné.

Vinyl Do Not Eat – Throw Away tím vším nasákl a vzniklo opravdu originální zvukové dílo. Nekompromisní, nemilosrdné a nehasnoucí.

Tomáš Vtípil žil a albem Do Not Eat – Throw Away mnoho měsíců, během kterých souběžně pracoval na materiálu pro desku DG 307, na společném projektu Pavla Zajíčka a Moniky Načevy, na hudbě pro film Pouta či na albu svého domovského pouličně živelného URBANDu. Vždy trochu jiný směr, nástroje a myšlenky. Ale jednotící sound a atmosféra. To je věc, která je zcela zásadní pro Tomášovu tvorbu.

Takže, nečekejte žádnou vstupní bránu do světa elektronických zázraků s uvítacím výborem a vysvětlivkami. Do alba je třeba... číst dále

Autor:

Vydavatelství:

Typ alba: řadové album

Rok vydání: 2010

Hodnocení autora: 90 %


Komentáře

03.12.2011 - 10:19  |  mArcElkrIz

Musím se přiznat, že největší zážitek mám v poslední době spojený taky s Tomem v kombinaci s Filigránem. Sledoval jsem dvě zkoušky a jedno představení během jednoho dne a byl to big music trip. Pokaždé jiné a vždy totálně pohlcující. Manolov+Hanousek+Vtípil - kombinace na ustřelení duše. Od vrzání židlí, Tomova industry marše vzešlého z tichého bublání, Radimových basových tónů otvírajících chřtán někde pod podlahou jeviště až po totálně nekytarové použití kytary Ivanem Manolovem. A to jen ten poslední zážitek... ...nekompromisní, nemilosrdný a nehasnoucí...

02.12.2011 - 14:16  |  bro

"Příznačné je, že tuhle desku si pořídí pět lidí a ten šestý bude i ten pátý." uplne tyvole presne. Vtipil je naprosty unikat - a ted nemam na mysli jen tuhle libovou desku, ale veskerou hudebni produkci, ktere se venuje. Tomasova hudba je hutna, dotahnuta, bez sance, ze by se od ni dalo utect, nemilosrdna, akuratni. naprosto famozni byl i jako autor hudby (a vypravec) pro tanecni spolek Filigrán v predstaveni "Poněvadž když se řekne jedenáct, je to, jako by se řeklo dvanáct, a dvanáct bude brzy třináct" nebo doprovod basnickeho pasma Erika Friče. a to jsem jenom vyzobal nektere ze zazitku s Vtipilem spojenych. nezapomenu.

01.12.2011 - 23:14  |  maxim

Nekompromisní je to správné slovo, Tomáš Vtípil je u nás ojedinělý zjev, už dlouho jsem u české muziky neměl pocit něčeho tak silného. Nebudeme se groteskně bavit o překračování českých hranic, nic takového neexistuje. Příznačné je, že tuhle desku si pořídí pět lidí a ten šestý bude i ten pátý. Bude hůř.

Audiotéka

mArcElkrIz LP, MP3

mArcElkrIz

line

na xplaylistu najdete

line

127837 alb

27550 kapel

13703 komentářů

4305 recenzí

11945 uživatelů

Recenze

line

Crash! Boom! Bang! (reedice 2024) 80 %

Roxette - Crash! Boom! Bang! (reedice 2024)

Per Gessle jméno nové zpěvačky, která se postaví za mikrofon Roxette po předčasně zesnulé Marii Fredriksson. Lena Philipsson reprezentovala...

The Night 80 %

Saint Etienne - The Night

Středobodem nahrávek Saint Etienne vždy byl (a nejspíš bude) jejich milovaný Londýn. Svým způsobem mu věnovali svou celou tvůrčí...

Písně ze dvora krále Magora 90 %

Karel Vepřek - Písně ze dvora krále Magora

Karel Vepřek sáhl po textech Svatopluka Karáska, úvodní skladba "Velryby" vznikla na základě básně francouzského symbolisty Paula Forta (v...

Soul Retrieval 90 %

Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip - Soul Retrieval

"Temple of Serenity, se totiž Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip vydali, v rámci, řekněme, zaběhnutého stylu, na cestu experimentování....

Nadechnout se 80 %

50m znak - Nadechnout se

Ten název, "Nadechnout se", se pro jednou zase trefil. Najdeme v něm totiž nejen přání, ale i spoustu naděje - a přesně tím se desítka...

Jdem temným dnem 90 %

Monika Načeva - Jdem temným dnem

Egon Bondy a po jednom textu Pavla Zajíčka, Ivana Blatného, Vladimíry Čerepkové, Věry Jirousové, Jana Hanče, Šárky Smazalové a Milana...

line
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace