Před čtyřmi lety se šuškalo o vzniku druhé sólovky Jima Kerra pod nickem Lostboy!, přičemž v rámci příprav vznikly třeba i skladby "Broken Glass Park" a "Blood Diamond" (na ní se autorsky podílel Iain Cook z CHVRCHES), obě však skončily na již zmíněné výběrovce "Celebrate". Pro samotné "Big Music" Simple Minds přichystali zhruba třicet kompozic, z nichž nemalé množství byly nové verze již dříve vydaných skladeb, týká se to i "Let The Day Begin" (cover The Call, jenž již vyšel na bonusovém disku "Searching For The Lost Boys" minulé desky "Graffiti Soul"). Oznámení, že vyjde nové album, přišlo celkem záhy po hektickém období oslav pětatřicetin fungování na scéně.
"Graffiti Soul" těžilo z klasického zvuku Simple Minds, kdežto novinka vybočuje hutnějším využitím elektronických podpůrných systémů a samplů. Kytarové ornamenty Charlieho Burchilla jsou téměř zahnány do kouta a spíše dotvářejí celkovou atmosféru. Zůstala však zachována sféričnost "Black & White 050505" a reverze hitovosti z "Once Upon A Time" - tyto přístupy se staly nosnými pilíři. Jako by po tolika letech pocítili nutkání naplno vyplnit kompromis k již zaběhlým postupům a zkusit vše udělat zcela jinak.
"Big Music" tak často tepe v elektronickém houští, nad kterým se klenou táhlé linie nálad a kytarových vybrnkávaček. "Blindfolded" a "Kill Or Cure" jsou vzorové příklady tohoto manévru, kde se napevno zabydlely synthpopové náznaky slušící i Orchestral Manoeuvres In The Dark a... číst dále
Před čtyřmi lety se šuškalo o vzniku druhé sólovky Jima Kerra pod nickem Lostboy!, přičemž v rámci příprav vznikly třeba i skladby "Broken Glass Park" a "Blood Diamond" (na ní se autorsky podílel Iain Cook z CHVRCHES), obě však skončily na již zmíněné výběrovce "Celebrate". Pro samotné "Big Music" Simple Minds přichystali zhruba třicet kompozic, z nichž nemalé množství byly nové verze již dříve vydaných skladeb, týká se to i "Let The Day Begin" (cover The Call, jenž již vyšel na bonusovém disku "Searching For The Lost Boys" minulé desky "Graffiti Soul"). Oznámení, že vyjde nové album, přišlo celkem záhy po hektickém období oslav pětatřicetin fungování na scéně.
"Graffiti Soul" těžilo z klasického zvuku Simple Minds, kdežto novinka vybočuje hutnějším využitím elektronických podpůrných systémů a samplů. Kytarové ornamenty Charlieho Burchilla jsou téměř zahnány do kouta a spíše dotvářejí celkovou atmosféru. Zůstala však zachována sféričnost "Black & White 050505" a reverze hitovosti z "Once Upon A Time" - tyto přístupy se staly nosnými pilíři. Jako by po tolika letech pocítili nutkání naplno vyplnit kompromis k již zaběhlým postupům a zkusit vše udělat zcela jinak.
"Big Music" tak často tepe v elektronickém houští, nad kterým se klenou táhlé linie nálad a kytarových vybrnkávaček. "Blindfolded" a "Kill Or Cure" jsou vzorové příklady tohoto manévru, kde se napevno zabydlely synthpopové náznaky slušící i Orchestral Manoeuvres In The Dark a proměnám The Killers na nahrávkách z poslední doby. "Midnight Walking" by naopak snadno našla své místo na jejich deskách z první poloviny osmdesátých let, jen je v nich patrná současná produkce. Na tyto konfrontace zde natrefíte poměrně často, ale figuruje zde i vzájemné pouto a jedná se o velmi vyrovnanou porci materiálu. Určitá působící synchronnost udává tempo, Jim je textově ve formě a nachází pro něj typické styčné plochy, rezonující s nabitými životními zkušenostmi. Jen je škoda, že "Big Music" není jen o zcela nových skladbách, přesto patří k tomu povedenějšímu, co za dvě proběhlé dekády natočili.
Deluxe verze si zaslouží body k dobru
Rozšířená edice je zabalena v úhledné černé krabičce, kde kromě bookletu naleznete i složený plakát a dva kotouče navíc. Na audio disku naleznete dalších šest písní, mezi nimiž kralují coververze "Riders On The Storm" (The Doors) a "Dancing Barefoot" (Patti Smith), v níž prostor dostala zpěvačka Sarah Brown (ta s nimi jela i poslední tour), pak nová verze "Swimming Towards The Sun" (pevná součást "Our Secrets Are The Same" coby ztracené desky umístěné do sběratelského "Silver Boxu") a vše uzavírá repríza "Blindfolded". Druhým diskem je pak DVD s obrazovým kompletem čítajícím videoklipy k singlům "Blindfolded" a "Honest Town", plus pohled do zákulisí vzniku desky a videa "Honest Town". Poslední položkou je rozsáhlý rozhovor se skupinou, který není naštěstí sešit horkou jehlou a přináší zajímavé informace.
"Big Music" je šestnáctým zářezem v diskografii Simple Minds, kteří si i tentokrát si drží svou tvář a dají šanci vzpomenout na osmdesátá léta, kdy se jim dařilo nejvíce. Zároveň se jedná o určitou paralelu k nejvíce skloňované "Once Upon A Time", jen může odradit onen více elektronický základ. Někteří si mohou i rýpnout, že sólovka Jima Kerra "Lostboy! A.K.A Jim Kerr" byla zvukově blíže domovské kapele než jejich novinka. Simple Minds však zůstali sami sebou, i když trochu jiní.
Komentáře