Kaiser Chiefs se objevili po roce 2000 jako další zjevení britské kytarové scény a úspěchy následovaly. Postupně se však začali vytrácet a jejich alba zapadávat. Přesto poslední deska "Education, Education, Education & War" vykřesala naději díky několika slibným hitům, ačkoli byla natočena již bez Nicka Hodgsona, bubeníka a skladatele. To je však nyní pryč. Kaiser Chiefs se po dvou letech rozhodli pro změnu - prim už dávno nehrají kytarové party, nýbrž syntetizátory.
Při natáčení "Stay Together" se parta kolem Rickyho Wilsona spojila s několika popovými producenty (například tým Xenomania, který pracoval s Cher nebo Kylie Minogue) s cílem udělat taneční desku, jejímž hlavním tématem bude monogamie. Wilson se spojil také s několika známými z britského Hlasu (The Voice), kde již tři roky dělá jednoho z porotců a i to se možná na desce odráží. Být porotcem takové soutěže a nemít už několik let na pažbě pořádný hit? To chce přece změnu! řekl si.
Kaiser Chiefs tak prošli transformací z indie do elektro-popu a o jejich původní identitu již na desce nezakopnete. To potvrdili také pilotními singly "Parachute" a "Hole In My Soul". Oba vyznívají naprosto prázdně a uměle, k hlasu frontmana se styl hudby navíc moc nehodí. V některých momentech si to možná mysleli i členové kapely, především když se v intru k "Press Rewind" objevuje: “Pop music, this is pop music, we are writing and recording pop music.”
Celé album je zabaleno do chytlavých melodií,... číst dále
Kaiser Chiefs se objevili po roce 2000 jako další zjevení britské kytarové scény a úspěchy následovaly. Postupně se však začali vytrácet a jejich alba zapadávat. Přesto poslední deska "Education, Education, Education & War" vykřesala naději díky několika slibným hitům, ačkoli byla natočena již bez Nicka Hodgsona, bubeníka a skladatele. To je však nyní pryč. Kaiser Chiefs se po dvou letech rozhodli pro změnu - prim už dávno nehrají kytarové party, nýbrž syntetizátory.
Při natáčení "Stay Together" se parta kolem Rickyho Wilsona spojila s několika popovými producenty (například tým Xenomania, který pracoval s Cher nebo Kylie Minogue) s cílem udělat taneční desku, jejímž hlavním tématem bude monogamie. Wilson se spojil také s několika známými z britského Hlasu (The Voice), kde již tři roky dělá jednoho z porotců a i to se možná na desce odráží. Být porotcem takové soutěže a nemít už několik let na pažbě pořádný hit? To chce přece změnu! řekl si.
Kaiser Chiefs tak prošli transformací z indie do elektro-popu a o jejich původní identitu již na desce nezakopnete. To potvrdili také pilotními singly "Parachute" a "Hole In My Soul". Oba vyznívají naprosto prázdně a uměle, k hlasu frontmana se styl hudby navíc moc nehodí. V některých momentech si to možná mysleli i členové kapely, především když se v intru k "Press Rewind" objevuje: “Pop music, this is pop music, we are writing and recording pop music.”
Celé album je zabaleno do chytlavých melodií, začínajících prostým disco-beatem, skladby jsou opatřeny texty z ruky Mr. Wilsona, týkající se většinou udržování vztahů, které již ztratily tu známou počáteční jiskru. Vypíchnout se dá funky věc "Good Clean Fun", nejsilnější melodií se může pochlubit "Happen In A Heartbeat", slušně dopadla také závěrečná elektronika ve "Still Waiting". Bohužel to je tak nějak vše. Zbytek alba se motá na stejné vlně a ani falzetový pokus v "High Society" nic nemění.
Kaiser Chiefs obrovsky zariskovali. Vsadili na otočku o 180 stupňů a razantní změnu stylu, aby nemuseli, podle svých slov, hrát každou noc ty stejné skladby. Je sice pravda, že většina lidí dnes touží po moderních technologiích, bohužel ne vždy se s nimi dá dosáhnout kýžených výsledků a tak je to i se "Stay Together". Barevná deska, přesto moc úsměvů na tváři nevykouzlí. Věřme, že šlo pouze o dočasný pokus a příště parta z Leedsu zkusí něco jiného.
Komentáře