Daft Punk - TRON: Legacy
Tracklist
- 01. Overture (2:27)
- 02. The Grid (1:36)
- 03. The Son of Flynn (1:35)
- 04. Recognizer (2:37)
- 05. Armory (2:02)
- 06. Arena (1:33)
- 07. Rinzler (2:17)
- 08. The Game Has Changed (3:25)
- 09. Outlands (2:42)
- 10. Adagio for Tron (4:10)
- 11. Nocturne (1:41)
- 12. End of Line (2:36)
- 13. Derezzed (1:43)
- 14. Fall (1:22)
- 15. Solar Sailer (2:41)
- 16. Rectifier (2:13)
- 17. Disc Wars (4:11)
- 18. C.L.U. (4:39)
- 19. Arrival (2:00)
- 20. Flynn Arrives (3:22)
- 21. Tron Legacy (End Titles) (3:17)
- 22. Finale (4:22)
Průměr hodnocení
Poslední hodnocení
Filmová hudba se u velkých epických snímků většinou cirkuluje kolem středu, kterým je orchestr. Rozmáchlé aranže, plno dramatických smyčců, výstražných bubnů a děsivého skřípání strun píše dnes mnoho autorů, jedním z nejznámějších bude i Hans Zimmer. Ten stále více propojuje tradiční orchestr s pojítkem moderní doby - elektronikou. V jeho šlépějích kráčejí i Daft Punk na skladbách pro film "Tron: Legacy".
Tam, kde Hans Zimmer s elektronikou jen ostýchavě koketuje, tam Francouzi už rozjíždějí předehru. Úplnému milování jsou však, překvapivě, několik praktik vzdáleni. Po krátkém zamyšlení se to zdá být logickým krokem - sci-fi "Tron: Legacy" má sice své futuristické momenty a originální snímek z roku 1982 byl jeden z těch prvních, který naplno začal využívat počítačovou grafiku, ale pořád je to jen snímek od strýčka Disneyho. Tudíž k zásadnímu elektronickému experimentování, zdá se, nebyli Daft Punk vůbec připuštěni.
Dvě desítky skladeb tak mají víceméně všechny základ ve velkém orchestrálním tělesu. Často do nich ale vstupují elektronické beaty a tlumené syntetické pulsování. Efektem je tíživá atmosféra navozující pocit, že jste se ocitli uvnitř matrixovského snu. "Armory" nebo neuvěřitelně silná "Solar Sailer" ukazují, jak se smyčcové nástroje mohou snadno proplétat s umělými zvuky. K mistrovství dotažená svatba electra se smyčci je pak skladba "The Game Has Changed", jež bezchybně funguje i naprosto izolovaně od... číst dále
soundtrack
2010
80 %
další alba
Komentáře
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
29.07.2019 - 16:48 | Acid3P
Hans Zimmer spomínaný v recenzií vyššie na rozdiel od Daft Punk vie, ako využiť orchester vo svoj prospech. Silu veľkého telesa žiaľ francúzski producenti nezvládli. Použitý vzorec je ľahko čitateľný. Sláčiková sekcia, potom nastupujú znepokojivé dychy a celé to vyvrcholí nesúrodým rámusom. Zvyšok v 29. skladbách sú iba obmeny a deriváty. Áno, nepočúva sa to zle, ale vhodnejší koncept by bol menší počet skladieb s dlhšou minutážou a početnejšími mašinkami.