Ještě před vydáním osmého studiového počinu "Shadowmaker" byla avizována spolupráce pouze s jedním zpěvákem. Tím se stal nepříliš provařený Franky Perez, kterého mohou znát fanoušci Scars On Broadway, založených Daronem Malakianem a Johnem Dolmayanem ze System Of A Down. Tím se novinka liší od předchozích instrumentálních desek i nahrávek s vícero hostujícími zpěváky. Sázka na jednoho koně nemusela pro Apocalypticu dopadnout nejlépe. Naštěstí se odvaha vyplatila a "Shadowmaker" je jednoznačně povedeným albem.
Na novinku ještě před jejím vydáním lákal typicky rádiový singl "Cold Blood", zavánějící trochu mdlým americkým heavy zvukem. Fádní skladba má s přimhouřeným okem hitové ambice, ale zvuk původní Apocalypticy se zde úplně ztrácí a cella nedostávají tolik prostoru, kolik zasluhují. Perezův vokál je zde kvalitní a nepostrádá charisma, ale singl mu příliš prostoru pro zázraky neposkytl. Naštěstí celá deska nabízí mnohem zajímavější a originálnější momenty, díky kterým má smysl dát "Shadowmaker" šanci.
V současnosti je třeba chápat Apocalypticu ne jako tu finskou metalovou skupinu s celly, ale jako crossoverový nadnárodní band, kde kromě cellistů dostávají prostor i typická rocková aparatura a americký zpěvák. Významně se na výsledku tentokrát podepsal i hvězdný producent Nick Raskulinecz. Ten spolupracoval již s takovými jmény, jako jsou Evanescence, Marilyn Manson, Deftones či Stone Sour. Nahrávka tak získala velkolepější,... číst dále
Ještě před vydáním osmého studiového počinu "Shadowmaker" byla avizována spolupráce pouze s jedním zpěvákem. Tím se stal nepříliš provařený Franky Perez, kterého mohou znát fanoušci Scars On Broadway, založených Daronem Malakianem a Johnem Dolmayanem ze System Of A Down. Tím se novinka liší od předchozích instrumentálních desek i nahrávek s vícero hostujícími zpěváky. Sázka na jednoho koně nemusela pro Apocalypticu dopadnout nejlépe. Naštěstí se odvaha vyplatila a "Shadowmaker" je jednoznačně povedeným albem.
Na novinku ještě před jejím vydáním lákal typicky rádiový singl "Cold Blood", zavánějící trochu mdlým americkým heavy zvukem. Fádní skladba má s přimhouřeným okem hitové ambice, ale zvuk původní Apocalypticy se zde úplně ztrácí a cella nedostávají tolik prostoru, kolik zasluhují. Perezův vokál je zde kvalitní a nepostrádá charisma, ale singl mu příliš prostoru pro zázraky neposkytl. Naštěstí celá deska nabízí mnohem zajímavější a originálnější momenty, díky kterým má smysl dát "Shadowmaker" šanci.
V současnosti je třeba chápat Apocalypticu ne jako tu finskou metalovou skupinu s celly, ale jako crossoverový nadnárodní band, kde kromě cellistů dostávají prostor i typická rocková aparatura a americký zpěvák. Významně se na výsledku tentokrát podepsal i hvězdný producent Nick Raskulinecz. Ten spolupracoval již s takovými jmény, jako jsou Evanescence, Marilyn Manson, Deftones či Stone Sour. Nahrávka tak získala velkolepější, americky odvážnější zvuk a výraz. Například titulní skladba "Shadowmaker" do vás pumpuje energii skrze bombastické aranže, úderný refrén i skvěle vypilované změny nálad. Více než sedmiminutová nálož je jedním z hlavních důvodů, proč si novou Apocalypticu nenechat ujít.
Zajímavé jsou i písně ryze hardrockové. "House Of Chains" či "Come Back Down" (ta je pouze součástí deluxe verze) šlapou fantasticky a ukazují finskou skupinu v novém, působivém světle. V těchto momentech připomínají zaoceánské kapely jako Three Days Grace, Shinedown, ale třeba i Hinder. Skladby však neztrácejí původní rukopis a naopak umně kombinují klasickou Apocalypticu s novými prvky. A to se největší klenoty ukrývají na limitované edici, kde uslyšíte zmíněnou "Come Back Down" a instrumentální "Reign Of Fear".
Album "Shadowmaker" je písničkovější a hlavně rádiovější než předchozí počiny Finů. Tentokrát to však není urážka ani kritika, ale naopak tím formace dokázala dát své tvorbě nový impuls, nenásilnou změnu, podchytit díky tomu zájem nových fanoušků i zachovat přízeň těch původních a přitom neztratit tvář. Také sázka na jednoho zpěváka zafungovala: Franky Perez zde působí, jako by byl pro hudbu Apocalypticy přímo stvořený. Stejně tak se vyplatila Raskulineczova péče, která vtiskla povedeným skladbám líbivý kabátek, a dílko tak nebude fanoušky rozhodně zapomenuto. Nekoná se sice hudební revoluce, ale lepší krok snad ani originální kvarteto udělat nemohlo. A třeba si zajímavého lasvegaského rodáka za mikrofonem nechá i pro příště.
Komentáře