Delší pauzy mezi alby jsou typické spíše pro starší hudebníky než pro nastupující mladou krev. Birdy však v tomto směru prokázala zralou mysl. Do dvaceti let stihla natočit tři řadovky a po nich přišel čas se zklidnit, něco prožít a ujasnit si svoje další kroky.
Inspiraci v uplynulých pěti letech nasávala, kde se dalo - v Indii i v Hollywood Hills, nějaký čas dokonce žila ve srubu. Obklopena hudbou Etty James, Niny Simone a Joni Mitchell si léčila bolavé srdce po těžkém rozchodu. A když se začal nový materiál rýsovat, vyrazila nahrávat do Nashvillu s producenty Ianem Fitchukem a Danielem Tashinem, kteří pracovali na "Golden Hour" od Kacey Musgraves, nejlepší desce roku 2018 podle poroty Grammy.
Na předešlých dvou studiovkách "Fire Within" a "Beautiful Lies" se Birdy občas snažila přiblížit mainstreamu nebo svoje songy okořenit o vlivy orientu či barokního popu, tentokrát ale tyto ambice ustoupily do pozadí. "Young Heart" staví především na jejím skladatelském umu a citu, na klavíru, kytaře, smyčcích a na uvěřitelném, civilním projevu.
Melodie jsou většinou pokojné, harmonické a konejšivé. Do této nálady posluchače vtáhne hned první písnička "Voyager", která následuje po krátkém intru. "Neslyšíš, že mě volá samota, a to nejtěžší je, že část mě chce zůstat," zpívá Jasmine van den Bogaerde s podmanivým klidem na rtech a v pozadí jako by cvrlikali ptáci.
Nadaná umělkyně má dar vtisknout každé ze svých výpovědí až andělsky čistou auru,... číst dále
Delší pauzy mezi alby jsou typické spíše pro starší hudebníky než pro nastupující mladou krev. Birdy však v tomto směru prokázala zralou mysl. Do dvaceti let stihla natočit tři řadovky a po nich přišel čas se zklidnit, něco prožít a ujasnit si svoje další kroky.
Inspiraci v uplynulých pěti letech nasávala, kde se dalo - v Indii i v Hollywood Hills, nějaký čas dokonce žila ve srubu. Obklopena hudbou Etty James, Niny Simone a Joni Mitchell si léčila bolavé srdce po těžkém rozchodu. A když se začal nový materiál rýsovat, vyrazila nahrávat do Nashvillu s producenty Ianem Fitchukem a Danielem Tashinem, kteří pracovali na "Golden Hour" od Kacey Musgraves, nejlepší desce roku 2018 podle poroty Grammy.
Na předešlých dvou studiovkách "Fire Within" a "Beautiful Lies" se Birdy občas snažila přiblížit mainstreamu nebo svoje songy okořenit o vlivy orientu či barokního popu, tentokrát ale tyto ambice ustoupily do pozadí. "Young Heart" staví především na jejím skladatelském umu a citu, na klavíru, kytaře, smyčcích a na uvěřitelném, civilním projevu.
Melodie jsou většinou pokojné, harmonické a konejšivé. Do této nálady posluchače vtáhne hned první písnička "Voyager", která následuje po krátkém intru. "Neslyšíš, že mě volá samota, a to nejtěžší je, že část mě chce zůstat," zpívá Jasmine van den Bogaerde s podmanivým klidem na rtech a v pozadí jako by cvrlikali ptáci.
Nadaná umělkyně má dar vtisknout každé ze svých výpovědí až andělsky čistou auru, zároveň dokáže skladby vystavět do posluchačsky snadno uchopitelných tvarů. Singly "Loneliness" a "Surrender" pro svou melodickou velkorysost fungují na první poslech, aniž by se jakkoliv podbízely.
K nejintimnějším položkám patří klavírní "Nobody Knows Me Like You Do", v níž zpěvaččin hlas zasáhne snad každou citlivou duši. Mírně tajuplná "Deepest Lonely" zase utkví v paměti díky atmosférickému vytleskávání. Fanoušky Fryderyka Chopina možná potěší pianové sólo "Waltz in A minor".
Navzdory rozchodovému tématu nevyznívá "Young Heart" jako vyloženě smutná deska. Naopak, čím víc se blíží k závěru, tím více naděje a vyhlídek nových začátků obsahuje - platí to zejména o typicky folkové "New Moon" a o závěrečné titulní písni. "Sbohem, lásko, žádné slzy, nelučme se takhle, protože i když se naše srdce lámou a přes všechno, co se mění, tě budu dál milovat," zpívá interpretka smířlivě.
Čerstvě pětadvacetiletá Birdy zůstává pozoruhodným úkazem. Na cestě k posluchačům nevolí stejné prostředky jako většina jejích úspěšných vrstevnic. Hudební pouť této dívky je pro širokou veřejnost méně nápadná, bez výraznějších vzletů a pádů. Nespoléhá na imageovou přitažlivost, jde jí hlavně o výpovědní hodnotu. Díky tomuto přístupu její pozice osobité muzikantky s vlastním rukopisem s každou další zastávkou nabývá stále stabilnějších základů.
Komentáře