U kalifornských rockerů Black Rebel Motorcycle Club lze s jistotou tvrdit snad jen to, že si nikdy nemůžeme být jistí, s čím přijdou. Na jednu stranu se věnují celkem profláklému garážovému rocku, na druhou stranu dokázali často i v rámci žánru (ne)mile překvapit. Když jsem kdysi o nich slyšel poprvé, tuším krátce po jejich třetím albu, označovali je kritici za mladé nadějné zástupce špinavého garážového rocku, kteří vzkřísili polomrtvý žánr. Dnes po šesti albech jsou už zavedenými harcovníky se zkušenostmi na rozdávání, ovšem s rozporuplnou diskografií.
BRMC nikdy neoplývali nějakou zázračnou originalitou, ani neoslňovali inovátorskými postupy a nápady. Na stupínky slávy je vynesla výsostná znalost historie rocku, kterou dokázali umně přetransformovat pro jednadvacáté století. Fanoušci budou jistě nesouhlasit, ale i přesto je pravdou, že nikdy nedosáhli na mety dobyté zajímavějšími kapelami jako Kasabian a The Black Keys, které tvoří pilíře stejné rockové generace. BRMC příliš často sklouzli k patetičnosti ("Take Them On, On Your Own"), anebo naopak k přílišnému experimentování ("The Effects Of 333"). Za skutečně zapamatovatelná díla se tedy dají označit pouze debut "B.R.M.C." a "Baby 81". O to víc je záhadou, jak v pořadí sedmé album "Specter At The Feast" bude vlastně znít a co nabídne.
Na úvod přichází trochu vlažná "Fire Walker", kterou vzápětí střídá "Let The Day Begin" ve stylu britské rockové scény (skoro jako by na mě... číst dále
U kalifornských rockerů Black Rebel Motorcycle Club lze s jistotou tvrdit snad jen to, že si nikdy nemůžeme být jistí, s čím přijdou. Na jednu stranu se věnují celkem profláklému garážovému rocku, na druhou stranu dokázali často i v rámci žánru (ne)mile překvapit. Když jsem kdysi o nich slyšel poprvé, tuším krátce po jejich třetím albu, označovali je kritici za mladé nadějné zástupce špinavého garážového rocku, kteří vzkřísili polomrtvý žánr. Dnes po šesti albech jsou už zavedenými harcovníky se zkušenostmi na rozdávání, ovšem s rozporuplnou diskografií.
BRMC nikdy neoplývali nějakou zázračnou originalitou, ani neoslňovali inovátorskými postupy a nápady. Na stupínky slávy je vynesla výsostná znalost historie rocku, kterou dokázali umně přetransformovat pro jednadvacáté století. Fanoušci budou jistě nesouhlasit, ale i přesto je pravdou, že nikdy nedosáhli na mety dobyté zajímavějšími kapelami jako Kasabian a The Black Keys, které tvoří pilíře stejné rockové generace. BRMC příliš často sklouzli k patetičnosti ("Take Them On, On Your Own"), anebo naopak k přílišnému experimentování ("The Effects Of 333"). Za skutečně zapamatovatelná díla se tedy dají označit pouze debut "B.R.M.C." a "Baby 81". O to víc je záhadou, jak v pořadí sedmé album "Specter At The Feast" bude vlastně znít a co nabídne.
Na úvod přichází trochu vlažná "Fire Walker", kterou vzápětí střídá "Let The Day Begin" ve stylu britské rockové scény (skoro jako by na mě dýchnul Noel Gallagher). Napětí už stoupá a novinka je stále velkou neznámou. Následující dvojice "Returning" a "Lullaby" však prozradí, že s nějakou motorkářskou jízdou počítat tentokrát asi nemáme. A i když se trio občas do kytar přece jen trochu opře, výsledkem je spíš pomalu plynoucí, klidná a rozvážná deska s nepříliš bouřlivými momenty. I po mnoha posleších mi zkrátka žádná skladba neuvízla dostatečně významně v hlavě, abych si ji broukal nebo se k ní přinejmenším záměrně opětovně vracel.
"Specter At The Feast" nabídne i několik retrospektivních kusů, u kterých se vám vybaví některé jejich minulé desky. "Some Kind Of Ghost" evokuje "Howl", svižnější "Rival" zase úspěšný dravý debut. Se zasněnou "Sometimes The Light" si zase připomeneme podivnou instrumentálku "The Effects Of 333". Stejně ale nejlépe kapele sedí ten původní garážový ksicht. "Funny Games" a "Sell It" jsou přesně ty typy skladeb, které BRMC pasují na míru a měli by se jich držet. Je mi jasné, že stagnovat není vždycky správná cesta, ale ten původní dirty rock prostě kapele seděl víc a odbočky se jim nevydařily tolik, jak by si asi přáli. I když v případě těchhle motorkářů mi připadá, že názor zbytku celého světa je jim úplně ukradený (mírněji řečeno). Nezbývá, než si užít těch pár sympatických momentů a odzívat ten zbytek. Jako celek je novinka obstojná, ale reinkarnace původních drsňáků se opět bohužel nekoná.
14.03.2013 - 13:18 | Rey
Milý Dude,
píšu ti tenhle docela osobní dopis jako Taťána Oněginovi, aby sis jako uvědomil vo cos před lety v SaSaZu přišel. Vím, že abiturientskej sraz kaličů voceli může vobčas bejt fakt důležitá věc, a že ta jeho důležitost je přímo úměrná počtu vypitejch urquellů, obzvlášť pokud´s tam měl před třiceti lety nějakou prímovou spolužačku, ze který se vod tý doby stala buď almara nebo zůstala štanglí tak jak to máš rád i teď, ale jsou i jiný věci, který jsou taky důležitý.
B.R.M.C. maj novou placku víš a jedou šňůru. Když už ty vypatlaný nateklý gorily se zlatejma řetězama na bejvalejch jatkách v Holešovicích nemaj´vo nás ve vobyčejnejch džískách zájem, tak se holt musíme porozhlídnout jinde - Frisco´s Fillmore by bylo dobrý to je teda fakt, ale Hermannem tam asi nepojedem - je to dost z ruky, i když je pravda, že muziky by za tu cestu šel poslechnout celej Hermannův digi archiv několikrát kolem dokola. Radši vyrazíme do Mníšku pod Alpy, nebo nach Berlin - koneckonců tam můžeme zajít za Angelou s tou naší prosbou, aby nám sem konečně poslala znovu svýho člověka udělat pořádek, že jim ho tentokrát nezastřelíme. Spojit příjemný s užitečným by bylo dobrý, nač ztrácet čas... Hlavně abys neměl zas nějakej ten abiturientskej večírek a dal si to do diáře včas.
Ta nová placka je vynikající - kdyby nebyla, tak bych ti nepsal - lepší než pásky s Creedence. Kluci z motorkářský dílny za to zase standardně vzali, vyhulili kajtry a ta štangle v koženej bundě - Leah Shapiro - tluče do škopků jak o život. Těm dvěma páskům fakt závidím, že jí maj v Clubu. Prostě standardní Amerika tak jak to máme rádi. Malá garáž, rezavá benzínka, čokl se třema nohama, vodřený kožený bundy a béčkový grindhousový bijáky.
P.S.: Hermanna ti před cestou do Reichu zas vykydám a data ti pošlu standardně Ariliinou štěrbinou. Čekej na žlutý UNO.
Deine B.