Své alter ego Bruno Ferrari opečovává zpěvák elektronické formace Vanessa Samir Hauser již šestnáct let. Bruno Ferrari se tehdy zrodil coby součást legendárního kabaretu Zlatá kozačka a s pauzami žije i dávno potom, co tato bizarní show skončila. Jeho aktivita se víceméně odvíjí od Hauserovy vytíženosti v mateřské kapele. A protože Vanessa byla před časem uložena k ledu, Bruno Ferrari přichází opět na scénu.
Na nahrávce "Ayahuascero" tento dekadentní šansoniér představuje svůj dosud nejvíce dotažený a zároveň nejpovedenější materiál. Srovnání s debutem "Peep Sound", na kterém víc než o regulérní album šlo spíš o kompilát starých filmových samplů, nabízí dokonalou ukázku autorova tvůrčího zrání. A stejně jako hudba se postupem času změnil i zpěvákův přístup k životu. Bruno Ferrari se naučil nebrat se příliš vážně a očima dnešních čtyřicátníků pozoruje dění kolem sebe s nadhledem a hořko-sladkou ironií. Zároveň odhaluje svůj vnitřní smutek a nostalgii po starých časech plných drog, sexu a nekonečných mejdanů.
Svoji sexualitu a fascinaci pornem dával Bruno Ferrari vždy ostentativně najevo a jinak tomu není ani tady. Hned v úvodní "Ve jménu Rona Jeremyho" skládá poklonu ikoně světového porna. V "Dívce z korporátu" popisuje neveselý život dnešních svobodných třicátnic a jejich touze po trošce toho štěstí. “Sám doma” je monologem stárnoucího milovníka, který listuje seznamem bývalých přítelkyň a přemítá, které... číst dále
Své alter ego Bruno Ferrari opečovává zpěvák elektronické formace Vanessa Samir Hauser již šestnáct let. Bruno Ferrari se tehdy zrodil coby součást legendárního kabaretu Zlatá kozačka a s pauzami žije i dávno potom, co tato bizarní show skončila. Jeho aktivita se víceméně odvíjí od Hauserovy vytíženosti v mateřské kapele. A protože Vanessa byla před časem uložena k ledu, Bruno Ferrari přichází opět na scénu.
Na nahrávce "Ayahuascero" tento dekadentní šansoniér představuje svůj dosud nejvíce dotažený a zároveň nejpovedenější materiál. Srovnání s debutem "Peep Sound", na kterém víc než o regulérní album šlo spíš o kompilát starých filmových samplů, nabízí dokonalou ukázku autorova tvůrčího zrání. A stejně jako hudba se postupem času změnil i zpěvákův přístup k životu. Bruno Ferrari se naučil nebrat se příliš vážně a očima dnešních čtyřicátníků pozoruje dění kolem sebe s nadhledem a hořko-sladkou ironií. Zároveň odhaluje svůj vnitřní smutek a nostalgii po starých časech plných drog, sexu a nekonečných mejdanů.
Svoji sexualitu a fascinaci pornem dával Bruno Ferrari vždy ostentativně najevo a jinak tomu není ani tady. Hned v úvodní "Ve jménu Rona Jeremyho" skládá poklonu ikoně světového porna. V "Dívce z korporátu" popisuje neveselý život dnešních svobodných třicátnic a jejich touze po trošce toho štěstí. “Sám doma” je monologem stárnoucího milovníka, který listuje seznamem bývalých přítelkyň a přemítá, které zavolat. Patrně nejvíc taneční skladba "Soi Cowboy" vypráví milostný příběh mezi thajskou prostitutkou a jejím zákazníkem.
S natáčením vypomohl matador české elektronické hudby a zároveň člen Vanessy Moimir Papalescu. Nechyběl ani John Fryer, známý producent desek Depeche Mode, Nine Inch Nails či Fields Of The Nephilim. Také on s Hauserem spolupracuje již řadu let a podílel se i na projektu Mortal Cabinet. Svým dílem přispěl slavný metalista a grafický guru František Štorm či sbormistr Bohumil Kulínský. To nejlepší si Hauser & spol. nechali skoro na konec. V písni "Věci, o kterých se nemluví" si vystřihl duet s Jitkou Zelenkovou. Jde vskutku o bizarní spojení a nelze se divit, že zpěvaččino vydavatelství ze spolupráce velkou radost nemělo.
Bruno Ferrari nebyl hledač nových hudebních postupů dřív a není jím ani na "Ayahuascero". Jednoduché syntezátorové motivy postavené na přehledné rytmice a syntetické basové lince se místy pohybují až na hraně parodie. Přesto (nebo spíš právě proto) jsou perfektně fungujícím soundtrackem k nostalgickému vzpomínání na doby dávno minulé. A vůbec nevadí, že ne každý, kdo je zažil, si z nich ještě něco pamatuje.
18.10.2017 - 19:49 | Marek Lučin
#galaxie se hroutí zevnitř, snad ale ještě nějakou dobu vydrží
Bude to asi krize středního věku, do který pomalu vstupuju, proč mě tenhle prevít tolik baví. Když Bruno Ferrari zveřejňoval ochutnávky ze svý nový desky, říkal jsem si, dobrý ... ale něco mi tam oproti minulý placce schází, přišlo mi to plochý a míň zajímavý, míň zábavný než jsem byl zvyklej. Jenže pak mi v emailu přistál odkaz na stažení finální podoby desky a já stahoval a poslouchal. A poslyšte, byla to jízda a průlet galaxií stejně tak dobrej jako před pár lety. Fakt. Fantastický, opravdový, poctivý, hravý, zábavný. Trochu retro v těch pocitech, trochu "tady a teď", protože čas je neúprosnej a my jsme znovu zakódovaný v čase o něco dál a ty témata, ty témata se proměňujou a jsou mi tak blízký. Fakt jsem se bavil a několikrát se přistihl, jak se usmívám, jakože rozumím, že to sám taky znám. Nebudu konkrétní, to si musí najít každej sám pro sebe. Produkce výborná, zvuk přesně takovej, jakej jsem čekal. Zkrátka profesionální. Účast Jitky a Bohumila beru jako naprosto geniální tah s respektem k oběma autorům a smekám klobouk, že do toho šli. Respekt. A vůbec, celkově si u mě tahle deska vydobyla respekt. Nebo RESPECT?