Charli XCX, která se s deskami "Charli" a "How I'm Feeling Now" odvrátila od mainstreamového popu. Její fanoušci se potom trochu snobsky začali trefovat do její nejhitovější nahrávky "Sucker", jaké překvapení je ale čekalo, když se zpěvačka rozhodla k přímočarému zvuku vrátit.
A proč si vlastně po dvou umělečtějších dílech trochu neodpočinout? Na "Crash" si tedy vezměme trochu jiné měřítko a podívejme se, jak dokáže pobavit. Již úvodní singl "Good Ones" naznačil, že bychom se mohli připravit na pěknou jízdu. Následující ukázky však trochu začaly způsobovat vrásky na čele. Duet "New Shapes" zní otravně a nezábavně, "Beg For You"
neoriginálně, a to i přesto, že na několikátý poslech člověk přece jen tomu půjčenému samplu od September propadne.
Při poslechu desky příjemně překvapí, jak silnější i slabší položky fungují dohromady jako jeden celek. Jejich zvuk se často veze na osmdesátkové vlně, energický projev britské zpěvačky jim ale často propůjčuje něco navíc.
Právě i díky tomu, s jakým zápalem v "Baby" posluchači oznamuje: "Imma fuck you up,", z tohoto singlu dělá velice návykovou záležitost. V předchozích projektech si Charli také často hrála s vokodérem, tady své vědomosti přetavila do dokonalé, energické hymny a vrcholu alba jménem "Lightning". Škoda jen, že zbylé čtyři písně čerstvě nabitou euforii srážejí. "Yuck" zní, jako by se Katy Perry rozhodla mluvit sprostě, "Used To Know Me" svým samplováním Robina S.... číst dále
Charli XCX, která se s deskami "Charli" a "How I'm Feeling Now" odvrátila od mainstreamového popu. Její fanoušci se potom trochu snobsky začali trefovat do její nejhitovější nahrávky "Sucker", jaké překvapení je ale čekalo, když se zpěvačka rozhodla k přímočarému zvuku vrátit.
A proč si vlastně po dvou umělečtějších dílech trochu neodpočinout? Na "Crash" si tedy vezměme trochu jiné měřítko a podívejme se, jak dokáže pobavit. Již úvodní singl "Good Ones" naznačil, že bychom se mohli připravit na pěknou jízdu. Následující ukázky však trochu začaly způsobovat vrásky na čele. Duet "New Shapes" zní otravně a nezábavně, "Beg For You"
neoriginálně, a to i přesto, že na několikátý poslech člověk přece jen tomu půjčenému samplu od September propadne.
Při poslechu desky příjemně překvapí, jak silnější i slabší položky fungují dohromady jako jeden celek. Jejich zvuk se často veze na osmdesátkové vlně, energický projev britské zpěvačky jim ale často propůjčuje něco navíc.
Právě i díky tomu, s jakým zápalem v "Baby" posluchači oznamuje: "Imma fuck you up,", z tohoto singlu dělá velice návykovou záležitost. V předchozích projektech si Charli také často hrála s vokodérem, tady své vědomosti přetavila do dokonalé, energické hymny a vrcholu alba jménem "Lightning". Škoda jen, že zbylé čtyři písně čerstvě nabitou euforii srážejí. "Yuck" zní, jako by se Katy Perry rozhodla mluvit sprostě, "Used To Know Me" svým samplováním Robina S. akorát otravuje a závěrečná "Twice" svým repetitivním textem bohužel také.
Deluxe edice
Pokud nás čtete už nějakou dobu, jistě jste si všimli, že když už vypichujeme deluxe verze, zpravidla chválíme. U "Crash" bohužel není o co stát - snad jen o ten krvavější přebal. Ale bonusy? "Selfish Girl" zní sice ještě celkem chytlavě, každý další song se ale kvalitativně zhoršuje. Deluxka celkový dojem spíše sráží, naštěstí alespoň není třeba vzlykat nad tím, že ji nelze pořídit fyzicky.
Hodnocení: 6/10
Za vypíchnutí stojí ještě "Constant Repeat", hořké a jízlivé electropopové rozjímání nad ukončeným vztahem. Když zpěvačka při rozhovorech zmiňovala, že zvukově zakroužila zpět, myslela možná i outro této písně, které trochu připomíná tři roky starý singl "Gone" z "Charli". A ona zmíněná osmdesátková inspirace je sice v hudebním světě všudypřítomná, slyšet ji ale můžeme už i na prvotině "True Romance".
Se svou pátou studiovkou se Charli XCX vrátila k popovějšímu přístupu a s humorem ho neskrývaně přiznává jako svou éru zaprodání se. Největším minusem se stává stopáž jednotlivých položek, která se často drží pod třemi minutami. I z tohoto důvodu fanoušky nepříliš oblíbená deska "Sucker" nejspíš ustojí zkoušku časem lépe - zní zkrátka organičtěji. Tak jako tak ale "Crash" pro Angličanku znamená konec kontraktu s vydavatelstvím Atlantic Records. Schválně, zda se příště zase vydá do méně mainstreamových vod, které jí přece jen sluší více. Sama ale říká, že s každým novým projektem chce překvapit. Takže je určitě na co se těšit!]]>
Komentáře