Když před nějakým časem ohlásil Trent Reznor ukončení aktivit pod hlavičkou Nine Inch Nails, mnohým se zhroutil svět. Netrvalo dlouho a po internetu se rozeběhly zprávy o chystané svatbě se zpěvačkou Mariqueen Maandig. Když se pak na eBayi začalo rozprodávat hráčské vybavení s logem kapely, někteří skalní fanoušci neměli daleko k výrazům jako zrada nebo nůž v zádech. Bylo by však čirým šílenstvím si myslet, že člověk s Reznorovým založením, který skládání hudby bere jako boj s vnitřními démony, by muzikantství vyměnil za papuče a válení se na gauči u televize. Jeho nový projekt, v němž kromě producenta Atticuse Rosse, figuruje i jeho manželka, to ostatně potvrzuje.
Kdo očekával, že Trenta Reznora status novomanžela v přístupu k hudbě nějak zásadně změní, bude zklamán. Je evidentní, že si dosavadní tvorbu s sebou ponese po zbytek svých dní. Hřebíkovské stigma je na "How To Destroy Angels" víc než patrné. Přesto je na tomhle šestiskladbovém kompletu v několika drobných detailech cosi jinak. Tím hlavním a nejvíce zřejmým rozdílem je vokálová složka, které se chopila čerstvá paní Reznorová. Její hlasový projev dává vzpomenout na devadesátá léta, konkrétně na Toni Halliday, a vůbec na dvojici Curve.
Tím dalším rozdílem je z valné části rezignace na píseň coby striktní šablonu. I když dlužno dodat, že to v případě NIN nikdy neplatilo beze zbytku. Nicméně víc než na střídání slok s refrény je tady kladen důraz na skřípění,... číst dále
Když před nějakým časem ohlásil Trent Reznor ukončení aktivit pod hlavičkou Nine Inch Nails, mnohým se zhroutil svět. Netrvalo dlouho a po internetu se rozeběhly zprávy o chystané svatbě se zpěvačkou Mariqueen Maandig. Když se pak na eBayi začalo rozprodávat hráčské vybavení s logem kapely, někteří skalní fanoušci neměli daleko k výrazům jako zrada nebo nůž v zádech. Bylo by však čirým šílenstvím si myslet, že člověk s Reznorovým založením, který skládání hudby bere jako boj s vnitřními démony, by muzikantství vyměnil za papuče a válení se na gauči u televize. Jeho nový projekt, v němž kromě producenta Atticuse Rosse, figuruje i jeho manželka, to ostatně potvrzuje.
Kdo očekával, že Trenta Reznora status novomanžela v přístupu k hudbě nějak zásadně změní, bude zklamán. Je evidentní, že si dosavadní tvorbu s sebou ponese po zbytek svých dní. Hřebíkovské stigma je na "How To Destroy Angels" víc než patrné. Přesto je na tomhle šestiskladbovém kompletu v několika drobných detailech cosi jinak. Tím hlavním a nejvíce zřejmým rozdílem je vokálová složka, které se chopila čerstvá paní Reznorová. Její hlasový projev dává vzpomenout na devadesátá léta, konkrétně na Toni Halliday, a vůbec na dvojici Curve.
Tím dalším rozdílem je z valné části rezignace na píseň coby striktní šablonu. I když dlužno dodat, že to v případě NIN nikdy neplatilo beze zbytku. Nicméně víc než na střídání slok s refrény je tady kladen důraz na skřípění, cvrlikání a vůbec vrstvení na první poslech nesourodých zvuků. Nelze říct, že by si tím tvůrci kdovíjak usnadnili práci, přesto jim tato forma nabízí o něco více možností. Že výjimka potvrzuje pravidlo, dokládá závěrečná "A Drowning." V typickém písňovém kabátě a s bezvýchodným textem "I don't think I can save myself, I'm drowning here please anyone" tvoří klenot celého ípíčka.
How To Destroy Angels je velkým příslibem do budoucna. Na prostoru zhruba půlhodiny funguje dotaženě a vyrovnaně. Dlouho bychom hledali jediné slabší místo. V tom však zároveň tkví jeho hlavní problém. Jde totiž o to, zda tvůrci budou mít dostatek nápadů a invence k naplnění plnohodnotného alba. Nabízí se totiž otázka, jestli tímto neřekli všechno, co měli na srdci. V tuhle chvíli se však zdá, že potenciálu mají na rozdávání.
Komentáře