Než bylo nové album v dubnu 2017 vydáno jako celek, vyšlo "The Search For Everything" digitálně ve dvou menších čtyřpísňových vlnách v lednu a únoru. John Mayer tak postupně svým posluchačům dávkoval muziku, kterou tvořil v Capitol Studios už od roku 2014 a vlastně ji dotvářel až do poslední chvíle. V mezidobí si taky zahrál jako stálý host s muzikanty z Grateful Dead na koncertech pod hlavičkou Dead & Company.
Doba strávená ve studiu na úpravách a pulírování je na hotových skladbách poznat. Mayer se důkladně věnoval pilování svých kompozic až k dokonalosti. Obrovskou devizou alba jsou aranže písniček, spousta malých drobností v pozadí, nenápadné vyhrávky a geniální momenty, jež se vynořují s každým poslechem. Melodie jsou v hudbě zabaleny jako ve vatě. A opět se tu potvrzuje, jak Johnova neoddiskutovatelná technická zdatnost slouží správnému zvuku, tónu a náladě.
John je nejen fantastický kytarista, ale také komplexní univerzální muzikant, který zdatně proplouvá žánry a ve všech zní přirozeně: "Helpless" zdobí parádní kytarový riff a claptonovské sólo, čistokrevné country (na tomto albu ale jediné) vystřihl v "Roll It On Home", první singl "Love On The Weekend" přímo vybízí k výletu na prosluněné pobřeží, chytlavý funk zní v "Moving On And Getting Over" a skoro taneční "Still Feel Like Your Man" je opatřena neuvěřitelně návykovou basovou linkou.
Mayer, sám výborný instrumentalista, se obklopil neméně zdatnými spoluhráči (bubeník... číst dále
Než bylo nové album v dubnu 2017 vydáno jako celek, vyšlo "The Search For Everything" digitálně ve dvou menších čtyřpísňových vlnách v lednu a únoru. John Mayer tak postupně svým posluchačům dávkoval muziku, kterou tvořil v Capitol Studios už od roku 2014 a vlastně ji dotvářel až do poslední chvíle. V mezidobí si taky zahrál jako stálý host s muzikanty z Grateful Dead na koncertech pod hlavičkou Dead & Company.
Doba strávená ve studiu na úpravách a pulírování je na hotových skladbách poznat. Mayer se důkladně věnoval pilování svých kompozic až k dokonalosti. Obrovskou devizou alba jsou aranže písniček, spousta malých drobností v pozadí, nenápadné vyhrávky a geniální momenty, jež se vynořují s každým poslechem. Melodie jsou v hudbě zabaleny jako ve vatě. A opět se tu potvrzuje, jak Johnova neoddiskutovatelná technická zdatnost slouží správnému zvuku, tónu a náladě.
John je nejen fantastický kytarista, ale také komplexní univerzální muzikant, který zdatně proplouvá žánry a ve všech zní přirozeně: "Helpless" zdobí parádní kytarový riff a claptonovské sólo, čistokrevné country (na tomto albu ale jediné) vystřihl v "Roll It On Home", první singl "Love On The Weekend" přímo vybízí k výletu na prosluněné pobřeží, chytlavý funk zní v "Moving On And Getting Over" a skoro taneční "Still Feel Like Your Man" je opatřena neuvěřitelně návykovou basovou linkou.
Mayer, sám výborný instrumentalista, se obklopil neméně zdatnými spoluhráči (bubeník Steve Jordan a baskytarista Pino Palladino jsou kytaristovi spoluhráči z bluesového tria, jež má na kontě skvělé živé album "Try!"), v procítěné milostné baladě "Emoji Of A Wave" mu přizvukují Al Jardine se synem Mattem (Beach Boys). Písničku "In The Blood", povznášející a velmi emotivní hymnus, dozdobila svým hlasem Sheryl Crow.
Hudebníkova všestrannost se projevuje i na koncertech, kde své písně podává v několika blocích, jak je to zaznamenáno už na živém albu "Where The Light Is": akusticky, sám nebo ve dvojici, v tvrdším bluesovém triu s Jordanem a Palladinem a pak s celou kapelou. Setlist je proměnlivý, ale večer vždy končí melancholickou klavírní "You're Gonna Live Forever In Me", která uzavírá i album se slovy "budeš žít navždy ve mně, buď si jistá, čekej a dívej se".
"The Search For Everything" je mistrovským potvrzením Mayerova obrovského potenciálu. Po životních kotrmelcích, ze kterých se kdysi prostořeký hudebník, zdá se, poučil, předává posluchačům svou hudbu sice sebevědomě, ale také s jistou pokorou a úctou. Je to pestré, krásné album plné potěšení, muzikantské radosti, úžasných nápadů a vřelých citů.
Komentáře