Již koncem minulého roku začal britský songwritter odhalovat jednotlivé singly a informace o plánované nahrávce. Postupně fanouškům poslal skladby "Black Friday", "Answer Phone", "The End" a "Somebody Else". Poslech těchto písní posluchače utvrdil v jasné návaznosti na předchozí řadovku. Byly to hlavně křehké osobní balady nahrané bez komplikované produkce, se snahou zachovat autenticitu živého hraní. Většině písní opět dominuje klavír či akustická kytara, nicméně nechybí ani kapela a smyčce, což jim přidává na intenzitě.
Hned titulní skladbou si Tom Odell omotal fanoušky kolem prstu. "Black Friday" je hit, který se bez problémů zařadí po bok "Another Love". Tradiční téma lásky tu spojuje s bojem se sebou samým a celkově sebepodceňováním. Písničkář song postupně buduje od intimního začátku až ke grandióznímu finále.
Melancholické a vždy velmi upřímné jsou i všechny ostatní singly. "Answer Phone" zaujme smyčci a řadí se také k vrcholům alba. Závěrečná "The End" zase překvapuje svou hořkou melodií s lehce tajemnou atmosférou. Ještě před vydáním celé kolekce zazněla během podzimních koncertů "The End Of The Summer", která daný trend podtrhla. Možná to je však kámen úrazu celé desky - Odell z ní v podstatě vystřílel to nejlepší už před jejím samotným vydáním.
I celková stopáž vyvolává otázky. Osmadvacet minut na třináct tracků? U intimního písničkáře? Je ale pravda, že v tomto nahrávka navazuje na svého předchůdce,... číst dále
Již koncem minulého roku začal britský songwritter odhalovat jednotlivé singly a informace o plánované nahrávce. Postupně fanouškům poslal skladby "Black Friday", "Answer Phone", "The End" a "Somebody Else". Poslech těchto písní posluchače utvrdil v jasné návaznosti na předchozí řadovku. Byly to hlavně křehké osobní balady nahrané bez komplikované produkce, se snahou zachovat autenticitu živého hraní. Většině písní opět dominuje klavír či akustická kytara, nicméně nechybí ani kapela a smyčce, což jim přidává na intenzitě.
Hned titulní skladbou si Tom Odell omotal fanoušky kolem prstu. "Black Friday" je hit, který se bez problémů zařadí po bok "Another Love". Tradiční téma lásky tu spojuje s bojem se sebou samým a celkově sebepodceňováním. Písničkář song postupně buduje od intimního začátku až ke grandióznímu finále.
Melancholické a vždy velmi upřímné jsou i všechny ostatní singly. "Answer Phone" zaujme smyčci a řadí se také k vrcholům alba. Závěrečná "The End" zase překvapuje svou hořkou melodií s lehce tajemnou atmosférou. Ještě před vydáním celé kolekce zazněla během podzimních koncertů "The End Of The Summer", která daný trend podtrhla. Možná to je však kámen úrazu celé desky - Odell z ní v podstatě vystřílel to nejlepší už před jejím samotným vydáním.
I celková stopáž vyvolává otázky. Osmadvacet minut na třináct tracků? U intimního písničkáře? Je ale pravda, že v tomto nahrávka navazuje na svého předchůdce, který na tom byl v této oblasti zhruba stejně.
Z třinácti položek však hned čtyři nejsou plnohodnotnými skladbami. Při poslechu narazíme na tři instrumentálky ("The Orchestra"), které jako propojení písní fungují někdy více ("...Feeling Tense") a někdy méně ("...Tunes Up"). Velká škoda je také nedokončené "Getaway (voice note)", kde muzikant otevřeně popisuje svůj vnitřní boj a frustraci z pokusů uniknout výzvám. Zde je zpěvák po čtyřiceti sekundách naprosto nečekaně utnut, a v hlavě posluchače tak zůstávají jen otazníky.
Zbývají tak vlastně jen čtyři před vydáním desky nezveřejněné nové skladby. Z nich zaujme především "Nothing Hurts Like Love", s necelými čtyřmi minutami nejdelší písnička nové studiovky.
Tom Odell na "Black Friday" dokazuje, že má co nabídnout i jako vypravěč, který se nebojí naprosto odhalit své emoce. Tato introspektivní cesta začala s koncem smlouvy s Columbia Records. Od té chvíle je tu zcela nesvázaný umělec, kterému se daří vymanit ze zajetých kolejí. Nové i starší písně si užijí i fanoušci v České republice. Již 28. března totiž Odell dorazí do vyprodaného Fora Karlín.
Komentáře