Popová chameleonka se do singlové top desítky probojovala několikrát, a i přesto si nejsme jistí, kam se svým zvukem míří. S Iggy Azaleou si zahrála na hip hop rockerku v singlu "Problem", v "Break Free" se vtělila do role house divošky. Kterou z těchto úloh zaujala na novém albu "Dangerous Woman"?
Obě a k nim navíc přidala pár dalších. Schizofrenní zvuk a protiřečící si názvy písní jsou již neoddělitelnou součástí její tvorby, Není tedy divu, že i žánry se na nové desce protínají, jak se mladé zpěvačce zlíbí, když spolu s Nicki Minaj boky pohupuje do lahodných reggae rytmů skladby "Side By Side". Ostatně právě tento líný výlet do Karibiku se se svým letním, plážovým nádechem řadí mezi to nejlepší, co deska nabízí. Part Nicki Minaj totiž ještě nikdy žádnému albu neuškodil.
Své fanoušky si nicméně postupem času získala nejen mainstreamovým popovým standardem, ale také moderní produkcí retro melodických základů. O tu nejsme ochuzeni ani na "Dangerous Woman". Řeč je o "I Don’t Care", soulové záležitosti, jež dává vyniknout zpěvaččiným vokálům, o jejichž síle přesvědčila kritiky už nespočetněkrát, či "Leave Me Lonely", která posluchače zatáhne do r'n'b devadesátých let.
Ariana Grande však není druhou Adele, a tak od vláčného soulu kvapem přebíháme k triviálním textům a poměrně plochému zvuku, jako je tomu u funky "Greedy", u níž se člověk nepozastaví.
Vzhledem k počáteční herecké kariéře není překvapením, že i... číst dále
Popová chameleonka se do singlové top desítky probojovala několikrát, a i přesto si nejsme jistí, kam se svým zvukem míří. S Iggy Azaleou si zahrála na hip hop rockerku v singlu "Problem", v "Break Free" se vtělila do role house divošky. Kterou z těchto úloh zaujala na novém albu "Dangerous Woman"?
Obě a k nim navíc přidala pár dalších. Schizofrenní zvuk a protiřečící si názvy písní jsou již neoddělitelnou součástí její tvorby, Není tedy divu, že i žánry se na nové desce protínají, jak se mladé zpěvačce zlíbí, když spolu s Nicki Minaj boky pohupuje do lahodných reggae rytmů skladby "Side By Side". Ostatně právě tento líný výlet do Karibiku se se svým letním, plážovým nádechem řadí mezi to nejlepší, co deska nabízí. Part Nicki Minaj totiž ještě nikdy žádnému albu neuškodil.
Své fanoušky si nicméně postupem času získala nejen mainstreamovým popovým standardem, ale také moderní produkcí retro melodických základů. O tu nejsme ochuzeni ani na "Dangerous Woman". Řeč je o "I Don’t Care", soulové záležitosti, jež dává vyniknout zpěvaččiným vokálům, o jejichž síle přesvědčila kritiky už nespočetněkrát, či "Leave Me Lonely", která posluchače zatáhne do r'n'b devadesátých let.
Ariana Grande však není druhou Adele, a tak od vláčného soulu kvapem přebíháme k triviálním textům a poměrně plochému zvuku, jako je tomu u funky "Greedy", u níž se člověk nepozastaví.
Vzhledem k počáteční herecké kariéře není překvapením, že i přes žánrovou pestrost a rozpolcenost námětů nedělá zpěvačce problém přesvědčivě odehrát svou úlohu na každé stopě desky. Jedná-li se o zmíněnou diskotékovou vypalovačku "Leave Me Lonely", rozbředlou milostnou baladu za podpory Macy Gray, táborákovou kytaru skladby "Sometimes" či úvodní "Moonlight", kde se v načechraném groovu za zvuku škubavých smyčců vyznává z obdivu k dvojníkovi Jamese Deana, Arianě se to vše snadno věří.
Přiškrcená, stažená tónina působí často roboticky a rušivě. Do jisté míry je tomu tak i na "Be Alright", kde je však jasným záměrem této populární metody docílit u podpůrných zpěváků zdání house hudby devadesátých let, čehož se zjevně nehodlá americká zpěvačka v dohledné době vzdát.
Dokonalosti popového hitu dosahuje Grande téměř na "Thinking Bout You", která si s melodickými háčky nezadá s hvězdami hitparád poslední dekády. Mnohé z těchto hvězd, mezi které se řadí Nicki Minaj či Future, se ostatně na desce podílely. I přes zvukovou roztříštěnost, která album definuje, a mnoho otřepaných zaláskovaných textů, jichž v r'n'b není očividně nikdy dost, se Arianě Grande novinkou především podařilo oprostit se od počáteční sladkosti, která panovala na albu "Yours Truly".
Komentáře