Bratři totiž zjevně nechtěli zcela kopírovat předchozí formáty tvůrčích přístupů z dřívějška. Zvukový design postupně zaměřili směrem k detailům a strukturám, v nichž se střetává rozkol mezi pulsujícím ruchem městských aglomerací v kontrastní rovině mnohem klidnějších aspektů přírody. S úvodním "Lost Juno" se proto naplno rozvine samotné dějství, které definuje celý počin "Escape".
Debut "Two Minds" primárně fungoval coby osobitá pocta technu, ačkoliv své mantinely nezpevnil pouhým retro ohlédnutím a žánrovým vymezením. Oba badatelé si svou revizi této pulsní elektroniky přiohnuli dle svého tehdejšího cítění a pod drobnohledem německého producenta Hannese Biegera. U natáčení druhé desky už ale bratři Veselí více spoléhali sami na sebe, postarali se i o produkci, jen finální mix opět svěřili do rukou Hannese. Spojení této trojice se i nadále nese v určité symbióze a kontinuitě.
"Escape" se postupně stalo členitějším experimentem, kdy proměnou prošla taktéž beatová aritmetika, místy do popředí vstoupí výrazně syntezátorové ornamenty (až osmdesátkové estetiky), jež se stanou nosnými základy jednotlivých nálad. Kompozice "II" náhle připomene melodické inženýrství, s nímž mistrně operuje třeba i Jean Michel Jarre na svých posledních studiovkách, na které si zve coby hosty své o generace mladší kolegy. Vedle těchto ruchových manévrů nechybí ani rozpoznatelné prvky, jež k jejich skladbám neodmyslitelně patří.
Bratři totiž zjevně nechtěli zcela kopírovat předchozí formáty tvůrčích přístupů z dřívějška. Zvukový design postupně zaměřili směrem k detailům a strukturám, v nichž se střetává rozkol mezi pulsujícím ruchem městských aglomerací v kontrastní rovině mnohem klidnějších aspektů přírody. S úvodním "Lost Juno" se proto naplno rozvine samotné dějství, které definuje celý počin "Escape".
Debut "Two Minds" primárně fungoval coby osobitá pocta technu, ačkoliv své mantinely nezpevnil pouhým retro ohlédnutím a žánrovým vymezením. Oba badatelé si svou revizi této pulsní elektroniky přiohnuli dle svého tehdejšího cítění a pod drobnohledem německého producenta Hannese Biegera. U natáčení druhé desky už ale bratři Veselí více spoléhali sami na sebe, postarali se i o produkci, jen finální mix opět svěřili do rukou Hannese. Spojení této trojice se i nadále nese v určité symbióze a kontinuitě.
"Escape" se postupně stalo členitějším experimentem, kdy proměnou prošla taktéž beatová aritmetika, místy do popředí vstoupí výrazně syntezátorové ornamenty (až osmdesátkové estetiky), jež se stanou nosnými základy jednotlivých nálad. Kompozice "II" náhle připomene melodické inženýrství, s nímž mistrně operuje třeba i Jean Michel Jarre na svých posledních studiovkách, na které si zve coby hosty své o generace mladší kolegy. Vedle těchto ruchových manévrů nechybí ani rozpoznatelné prvky, jež k jejich skladbám neodmyslitelně patří.
Křest 'Escape'
Po festivalovém létě se konečně nová pódiová prezentace dvojice Bratři dočká své premiéry i v klubech, ta pražská bude spojena se křtem alba "Escape" a odehraje se ve čtvrtek 7. listopadu v Paláci Akropolis. Coby host večera vystoupí amsterdamský projekt CUT_.
Ačkoliv v sobě nahrávka prolíná kontrasty techna, jeho progresivnějších odnoží, glitche, idmka a vlastní experimentálnější zvukové revize, ve výsledku zní kompaktně a vytváří ucelený obraz pro dopředný pohyb jednotlivých elementů. Ona dějová linie pak naplno rezonuje v hymnické krásce "Ayra", v již zmíněné "II" nebo dominantním zlomu "Gilda". Následná "Lobster" je rozechvělou koláží, připravující základy pro blížící se závěr, který představuje chladně tepající ouvertura "Reaktor" - symbolika strachu z jaderné energetiky z ní čpí s každou odezněnou sekvencí.
Jiří a Ondřej Veselí čerpali při přípravě novinky spoustu inspirace pozorováním okolního světa a taktéž během živých vystoupení. "Escape" díky tomu nabízí sevřený a pulsující příběh, jenž se může odehrávat v centru jakékoliv rušné metropole, ale i na opuštěném palouku obklopeném hlubokými lesy, které dokážou překvapit svými vlastními ruchy, zvuky a temnými zákoutími. Bratři sem vtěsnali fiktivní soundtrack pro tyto scenérie a sami pro sebe si našli cestu pro budoucí tvůrčí milníky.]]>
Komentáře