Dvojčata Jiří a Ondřej Veselí o sobě říkají, že jsou vzájemně propojení. Kupříkladu během živých vystoupení nepotřebují jeden druhého bedlivě sledovat, přesto vědí, kdo co udělá. Důkazem může být jejich nedávný set pro sérii Hotspot. Po gymnazijních letech oba zamířili na konzervatoř, kde se věnovali oboru Bicí nástroje. Coby zlomový bod pak shodně jmenují své působení ve skupině Cartonnage, kde přičichli k elektronice a tvůrčím postupům Armina Effenbergera. Odtud už to byla celkem přímá cesta k vlastnímu studiu, zvukové laboratoři plné syntezátorů a práce s beaty. Dva roky stará singlovka "Monarch" pak byla jakýmsi prologem k letošní albové prvotině "Two Minds".
Výše zmiňovaní Cartonnage, ale taktéž oblíbené kapely jako Depeche Mode nebo New Order (možná i jejich brilantní kolekce "Technique" ovlivněná baleárskými rytmy a taneční scénou na Ibize) popostrčily Bratry k výslednému zvuku debutu - k přímočarému technu, jež v sobě nese melodické můstky vystavěné na klasických analogových synťácích.
"Two Minds" v tomto ohledu tedy úplně nesleduje aktuální žánrové trendy, ale jde si svou vlastní cestou, jež trochu upomíná na léta minulá (devadesátky?). Výsledek však není pouhým retrem nebo poctou stylu. Jirkovi a Ondřejovi se podařilo do něj otisknout svůj pohled a sounáležitost. Vše pak zastřešil Hannes Bieger, který se postaral o finální mix a určitě připojil i několik cenných rad.
Od vydání épéčka "Monster", které... číst dále
Dvojčata Jiří a Ondřej Veselí o sobě říkají, že jsou vzájemně propojení. Kupříkladu během živých vystoupení nepotřebují jeden druhého bedlivě sledovat, přesto vědí, kdo co udělá. Důkazem může být jejich nedávný set pro sérii Hotspot. Po gymnazijních letech oba zamířili na konzervatoř, kde se věnovali oboru Bicí nástroje. Coby zlomový bod pak shodně jmenují své působení ve skupině Cartonnage, kde přičichli k elektronice a tvůrčím postupům Armina Effenbergera. Odtud už to byla celkem přímá cesta k vlastnímu studiu, zvukové laboratoři plné syntezátorů a práce s beaty. Dva roky stará singlovka "Monarch" pak byla jakýmsi prologem k letošní albové prvotině "Two Minds".
Výše zmiňovaní Cartonnage, ale taktéž oblíbené kapely jako Depeche Mode nebo New Order (možná i jejich brilantní kolekce "Technique" ovlivněná baleárskými rytmy a taneční scénou na Ibize) popostrčily Bratry k výslednému zvuku debutu - k přímočarému technu, jež v sobě nese melodické můstky vystavěné na klasických analogových synťácích.
"Two Minds" v tomto ohledu tedy úplně nesleduje aktuální žánrové trendy, ale jde si svou vlastní cestou, jež trochu upomíná na léta minulá (devadesátky?). Výsledek však není pouhým retrem nebo poctou stylu. Jirkovi a Ondřejovi se podařilo do něj otisknout svůj pohled a sounáležitost. Vše pak zastřešil Hannes Bieger, který se postaral o finální mix a určitě připojil i několik cenných rad.
Od vydání épéčka "Monster", které následovalo několik samostatných singlů (včetně hybného "Manual"), Jiří a Ondřej pátrali po zdokonalení harmonizace melodických linek. Začali třeba více využívat modulárních syntezátorů jako možného středobodu procesu tvorby. "Signal" a "Rise" tak odkryly jejich nový potenciál a cit pro zvukové detaily.
Jako zářný příklad figuruje druhá zmíněná, kterou na "Two Minds" můžete zaslechnout hned ve dvou verzích. "Rise II." tepe přímo uhrančivě a pohrává si i s odkazem všech elektronických pionýrů, kteří kdysi formulovali celé techno hnutí. I samotní velikáni Kraftwerk svůj opus "Electric Café" v nové edici pojmenovali dle původně zamýšleného názvu "Techno Pop". Bratři jim jsou relativně nablízku, avšak nepracují s onou popově orientovanou repeticí. Ta promlouvá jen v tracku "Running", který je i díky vokálním samplům od spřáteleného dua teepee největší hitovkou kolekce.
"Morph" je drobným úkrokem do potemnělého electro industrialu, který oba bráchové taktéž poslouchají, nečekejte ovšem nějaký drásavě syrový nebo temný ruchový experiment, i zde výslednou podobu určuje ona harmonizace.
Celá deska je primárně jakousi oslavou energie a pozitivně laděných pulsů, jež do sebe vtáhly zkušenosti dvojice ze živého hraní. Od prvních taktů "Intra" tak Veselí důmyslně budují atmosféru a po svém vyprávějí dějiny techna. "Transition" se přibližuje kamsi k oblasti tech trancu, "Klock" je pak mysteriózním protipólem k předchozí "Morph" s nosnou syntezátorovou linií. Závěrečná hymna "Pulse" svým způsobem všechna předchozí dějství rekapituluje.
Pocity z poslechu alba mohou být dvojí. Na jedné straně nenabízí žádný progres ani nenaznačuje další směřování techno scény. Na té druhé však odráží jistotu, pevnou sounáležitost a je ukázkou toho, v čem se nyní Bratři cítí nejlépe. "Two Minds" je tak poctivou porcí elektronické muziky postavené na léty prověřených harmonických základech. Je to nepřeslechnutelná nahrávka, jež u tanečně orientovaných posluchačů jistě zaboduje.
P. S.: Duo své dílo pokřtí v pátek 12. listopadu v pražském Paláci Akropolis. V rámci série EuroConnections ten večer vystoupí s rakouským projektem Drahthaus.
Komentáře